Minggu akhir drama Tersuka Tanpa Sengaja

Monday, December 28, 2015 Ana 0 Comments



Assalamualaikum & salam sejahtera...

Memang seperti yang dijangkakan, memang susah bila dah terfollow drama ni. Once followed, forever followed! (betul ke macam ni?). Susah bila tersuka tanpa sengaja ni!








Minggu ini minggu akhir drama Tersuka Tanpa Sengaja. Lepas minggu ini tak dapat lah nak tengok Dr Syed Arif dan Farhah asyik bergaduh lagi kan. Kalau baca novel Tersuka Tanpa Sengaja ini online, memang ada beza dengan drama adaptasi yang ditayangkan di tv sekarang ini.


Lakonan Amyra Rosli sebagai Katrina memang menjadi sebab mak saya menyampah tengok scene yang ada Katrina ni! Memang rimas tengok Katrina terhegeh-hegeh kejar cinta Syed, macam tiada lelaki lain dah kat dunia ni.

[Iklan] Mungkin Katrina kena belajar cara pikat lelaki di sini!

Saya pula geram tengok watak Farhah. Macam mana lah tak geram, asyik dok kata 'Syed tak cinta kan aku', 'Syed tak pernah cintakan aku', 'Syed ini..' 'Syed itu..' , sedangkan saya tengok dah macam-macam yang Syed buat yang menunjukkan Syed memang dah jatuh cinta dengan Farhah. Susah betul nak yakinkan si Farhah ini, kalau Syed tu tak sabar memang dah kena tinggal lah Farhah ni jawabnya!

Eh, saya terlebih emosional pula ya!

tersuka tanpa sengaja syed arif
minggu akhir tersuka tanpa sengaja

Lakonan Amar Baharin sebagai Syed memang macam betul-betul lakonan pada saya. Macam tak yakin langsung tak berapa nak yakin ada lelaki macam ini wujud kat dunia ini. Tersuka Tanpa Sengaja dalam masa yang singkat terus kahwin dan terus jatuh cinta. Lepas tu boleh sabar dengan karenah macam-macam Farhah. Ada kah lelaki sebegini baik di dunia ini? Mungkin ada ek? Yang pastinya Amar Baharin sangat nakal dalam drama ni!

Tanpa plot misteri macam Tuan Anas Mikael, drama Tersuka Tanpa Sengaja ini pada pendapat saya masih lagi sebuah drama yang menghiburkan. Drama baru yang akan ganti drama Tersuka Tanpa Sengaja mulai 4 Jan 2016 ini ialah satu lagi drama adaptasi novel karya Sha Ibrahim yang berjudul 'Sha dan Shah'. Saya tak pernah lagi nampak selingannya ditayangkan (ke saya yang terlepas?). Kalau dulu, setiap 5 minit ada saja ditunjukkan di Astro Ria selingan drama Tersuka Tanpa Sengaja yang akan gantikan Tuan Anas Mikael kan. Siapa yang tak ingat dialog Syed kepada Katrina 'I tak suka perempuan' tu kan!

Tak sabar nak tahu ending drama Tersuka Tanpa Sengaja ini!



Lazada Malaysia

0 comments: