Kembali ke sekolah....

Thursday, December 31, 2015 Ana 0 Comments




Assalamualaikum & salam sejahtera.....


Dua tiga hari sebelum sesi persekolahan 2016 bermula dan kembali ke sekolah ini,  mesti ibu bapa sibuk hadiri sesi orientasi anak-anak yang masuk darjah satu kan.
Saya pun sempat pergi ke orientasi anak saudara di salah sebuah sekolah di Lembah Klang ini pagi tadi.




Teruja sebab sekolah saya pun berdekatan sekolah anak saudara ini, Rasa macam saya pula yang balik ke sekolah semula. Rindu zaman-zaman sekolah dulu.

Masa zaman sekolah dulu, tak payah nak risau fikir macam mana nak cari duit...

Masa zaman sekolah dulu, tak payah nak risau fikir esok nak pakai baju apa. Memang dah kena pakai uniform hari-hari kan,..

Masa zaman sekolah dulu, tak payah nak risau pasal harga minyak naik /turun, tak payah risau pasal harga barang naik, pasal GST, pasal ringgit jatuh merudum, pasal harga rumah melambung tinggi, pasal nak kena buat #2kerja untuk tampung kos sara hidup...

Tapi itu lah, masa sekolah dulu lah yang kita sibuk merungut banyak homework, banyak projek, banyak tuisyen, banyak ujian/exam, banyak itu dan ini nak kena buat. Lepas itu mulah kata, "kalau dah kerja kan senang, tak payah nak risau-risau dan pening-pening pasal homework, exam yang banyak ni!"

Bila dah mula bekerja , barulah tahu betapa seronoknya zaman sekolah tu, dan kalau boleh nak kembali semula ke sekolah rendah!

Selamat kembali ke sekolah ya adik-adik. Enjoy zaman sekolah ini sepuas-puasnya!




0 comments: