Duit BR1M 2016 dah masuk ke belum?

Friday, January 29, 2016 Ana 0 Comments



Assalamualaikum & salam sejahtera...

Mesti ramai yang tersenyum gembira bila check baki duit dalam bank hari ini kan? Mestilah gembira, duit BR1M kan dah masuk!

Bagi yang dah semak awal-awal melalui semakan online di https://ebr1m.hasil.gov.my/ pasti pagi-pagi lagi dah semak baki akaun di ATM atau melalui online banking. Muka penuh keyakinan duit di akaun bank dah bertambah hehhee....

semakan status br1m secara online
Mesti tersenyum lebar bila tengok status LULUS itu kan!


Baca juga:
Bayaran BR1M diawalkan sempena Hari Raya Aidilfitri
Rayuan permohonan BR1M 2016 bermula 15 Mac 2016 hingga 15 April 2016 ini


Bagi yang tidak membuat semakan status BR1M secara online, mesti rasa saspen masa nak check baki akaun di ATM. Kalau baki terlebih, mesti lah gembira. Macam mana pula kalau baki dalam akaun sama saja? Maknanya BR1M belum masuk akaun lagi? Atau permohonan BR1M tidak diluluskan?


semakan status br1m secara online
Sedihnya....permohonan tidak lulus!

Bagi permohonan BR1M yang tidak lulus, boleh rujuk di sini untuk senarai sebab permohonan tidak diluluskan. Mungkin ada sangkut di mana-mana peringkat kerana kelulusan permohonan BR1M ini dibuat berdasarkan semakan rekod dan maklumat pemohon dengan beberapa agensi yang ditetapkan oleh Kementerian Kewangan seperti yang berikut:




Tempoh rayuan BR1M adalah mulai 15 Mac 2016 hingga 15 April 2016. Ada sesiapa tahu bagaimana cara nak buat rayuan jika BR1M tidak lulus? Setakat maklumat yang saya jumpa ialah untuk berhubung dengan pihak yang berikut untuk sebarang pertanyaan mengenai BR1M. Kalau anda ada maklumat , sudi-sudi kanlah kongsi di sini ya!







Lazada Malaysia

0 comments: