Beli pampers murah online. Tapi sampai bila nak pakai pampers?

Saturday, January 23, 2016 Ana 0 Comments






Assalamualaikum & salam sejahtera...

Hari ini nak cerita pasal pampers. Atau lampin pakai buang.
Sebut pasal pampers tiba-tiba teringat kisah dalam satu majlis yang viral sebab makan dalam pampers (yang bersih, belum digunakan). Tak tahu nak komen apa. Terpulang nak makan guna apa sekali pun, tapi sebelum post gambar makan dalam pampers itu di FB mungkin kena fikir seratus atau dua ratus kali. Sebab makan dalam pampers bukan suatu benda yang normal kat Malaysia ini kan.

Ok, balik kepada cerita pampers. Selalunya umur berapa yang sesuai untuk mula ajar kanak-kanak untuk berhenti guna pampers? Saya ini memang jenis tak suka nak tukar kan pampers untuk anak saudara saya. Jadi bila anak saudara yang sulung dah berhenti pakai pampers, memang rasa lega lah. Tinggal seorang lagi anak saudara yang masih guna pampers.

Umur dah 4 tahun nak masuk 5 tahun ini. Memang tengah berlatih tak pakai pampers di rumah. Bila nak buang air kecil , dia akan bagi tahu nak ke bilik air. Masalah yang tinggal ialah bila nak buang air besar. Memang dia akan bagi tahu nak buang air besar. Tapi, buang air besar dalam pampers! Maknanya tiap kali nak buang air besar, kena pakai pampers dulu, buang apa yang patut dalam pampers baru ke bilik air untuk cuci.

Dan waktu tidur malam juga masih pakai pampers lagi. Memang saya stress kalau pampers bocor, habis basah tilam. Stress sebab risau kotoran di tilam tidak habis bersih dibasuh. Kan boleh jadi tidak sah wuduk kalau pakaian kita pula yang kena kotoran air kecil tadi.

Dan yang paling penting, harga pampers pun bukannya murah kan. Saya memang marah bila baru saja ganti pampers baru lepas basah dengan air kecil, 5 minit kemudian nak tukar lagi sebab buang air besar pula. Rasa macam rugi kan.

Selalunya orang kata beli pampers murah secara online. Betul ke?

Kalau tengokkan harga-harga pampers di Lazada ini memang betul pun, murah berbanding di pasaran. Boleh klik kat gambar-gambar di bawah untuk tengok harga diskaun di Lazada.




Tapi sampai bila nak pakai pampers?




Lazada Malaysia

0 comments: