Drama Tersuka Tanpa Sengaja dah berakhir!

Friday, January 01, 2016 Ana 0 Comments



Assalamualaikum & salam sejahtera....

Akhirnya, drama 'Tersuka Tanpa Sengaja' berakhir malam tadi.

Best. Macam roller coaster tengok drama ini. Macam-macam rasa ada. Sedih, gembira, saspen, marah, benci, suka semua ada dalam drama ini.

Ending drama Tersuka Tanpa Sengaja tak mengecewakan. Mesti semua orang harapkan happy ending kan. Farhah bahagia dengan Syed. Katrina kahwin dengan Armand. Nasib baik scene Dr Syed dalam bilik hotel dengan Katrina tak berjaya @ tak melarat dan scene Farhah kena tikam dengan Katrina hanya mimpi Dr Syed saja!

Amyra Rosli sangat bagus lakonkan watak 'gila' macam itu. Sangat menjadi. Sangat menakutkan bila Farhah berdua dengan Katrina dalam bilik di hospital. Saya pula yang rasa sangat tak selamat!

Emma Maembong, yang saya perasan ayat favouritenya dalam Tersuka Tanpa Sengaja ini ialah 'Memang takdelah...' dan 'Mengada ek...' sangat bagus dalam babak sedih. Cepat saja air matanya tumpah! Emma memang comel berhijab. Tapi saya lebih suka kalau Emma boleh elakkan babak-babak bersentuhan dengan pelakon lelaki, sesuai dengan penampilan berhijabnya. Mesti lebih comel!


Hafreez Adam juga berjaya dengan watak Armand. Sempoi. Tak tenggelam sebagai watak pembantu. Boleh geng dan nampak ngam dengan watak Syed Arif, walaupun ada babak-babak gaduh.

Amar Baharin saya rasa tak pernah tengok lagi lakonannya macam dalam drama Tersuka Tanpa Sengaja ini. Sangat nakal. Pasti ramai termasuk saya! yang cair dengan senyuman manis dan sikap caring Amar Baharin dalam drama ini kan.


Gandingan Amar Baharin - Emma Maembong sesuai dan nampak serasi. Adegan mesra yang tak buat orang meluat. Tapi kadang-kadang ada juga scene @ dialog Syed Arif yang saya rasa macam terlebih 'gatal'!



Keseluruhannya, drama Tersuka Tanpa Sengaja memang best!


#tersukatanpasengaja


* ini entry ke empat saya pasal Tersuka Tanpa Sengaja. Belum pernah lagi saya tulis sampai empat entry untuk satu drama!





0 comments: