Maafkan saya, kawan-kawan...

Sunday, November 01, 2015 Ana 2 Comments

Assalamualaikum & salam sejahtera...

Dah berhenti kerja tapi rindu nak kerja balik?

Tak lah. Saya tak rindu pun nak kerja semula. Kalau ada pun ombak rindu perasaan rindu tu, saya cuma rindukan tempat kerja, kawan-kawan dan suasana pejabat saja.

Kerja-kerja kat pejabat? Err, saya tak rindu sikit pun!

Bukan sebab saya tak suka kerja saya ya. Tapi saya nak cuba keluar daripada zon selesa saya setelah lebih dari sedekad di pejabat itu (fuh , ayat macam bagus!).


berhenti kerja
Siapa lah agaknya yang ambil alih tempat duduk saya ni sekarang ya?


Yang saya tahu mereka di pejabat itu rindukan saya. Masih call saya bila ada problem di pejabat, masih whatsapp saya untuk tanya apa perlu dibuat bila ada problem dengan system di pejabat.

2 bulan selepas berhenti kerja, saya masih menjawab panggilan telefon dari pejabat bila mereka memerlukan bantuan saya. Selepas 2 bulan, saya tidak lagi menjawab call atau whatsapp daripada rakan-rakan pejabat yang berkaitan dengan tugas pejabat.

berhenti kerja
Hanya jejak-jejak kasih langkah saya yang tinggal di sini..


Saya minta maaf kawan-kawan. Bukan tak nak menolong, bukan sebab saya dah lupa/putus kawan selepas berhenti kerja.

Tapi saya tidak menjawab call atau membalas whatsapp sebab saya rasa saya bukan lagi sebahagian daripada warga company itu. Saya rasa tidak patut lagi kawan-kawan mendapatkan bantuan atau nasihat daripada saya kerana saya sudah dikira orang luar, bukan pekerja company itu.  Mana lah tahu, tiba-tiba nasihat yang saya beri salah atau tidak tepat dan mengakibatkan masalah besar kepada system, nanti saya pula dituduh sabotaj ex-company!

Lagipun, saya kan bukan pekerja company itu lagi, kalau nak nasihat atau bantuan daripada saya, saya terpaksa mengenakan 'charge' untuk setiap bantuan/nasihat yang saya berikan. Amboi!

Berhenti kerja merupakan satu keputusan yang paling besar yang saya ambil untuk tahun 2015 ini. Bukan senang nak hantar surat berhenti kerja tu. Mengigil juga lah tangan ni.

Apa-apa pun, tempat jatuh lagikan dikenang, ini kan pula pejabat tempat tumpah darahku airmata ku selama 13 tahun!

Saya tahu kawan-kawan akan boleh mengatasi segala masalah di pejabat tanpa bantuan saya!

"Sometimes you just need to let them miss you. They need to see the difference when you're not around or else your presence goes unnoticed - AwesomeQuotes4Eva"




2 comments:

  1. Rezeki ada diman-mana. InsyaAllah ada yang lebih baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Hajar Shikin, tq lawat blog saya!
      Betul tu, InsyaAllah rezeki ada di mana-mana kan.

      Delete