Di mana anda beli barang dapur?

Sunday, November 22, 2015 Ana 0 Comments


Assalamualaikum & salam sejahtera...

Salam hujung minggu. Apa plan hari ini?

Saya 'membeli belah' atau 'shopping' macam biasa. ' Membeli belah' saya ialah beli barang dapur untuk seminggu.

Tempat biasa saya shopping barang dapur ialah di Aeon AU2 Setiawangsa (pada saya nama Aeon AU2 Setiawangsa ni tak betul, sebab AU hanya untuk kawasan Keramat. Lagipun MSN yang terletak betul-betul bertentang dengan Aeon ni elok je guna nama MSN Taman Keramat. Aeon ni segan agaknya nak guna nama Keramat, tak komersial kot :p)



Kenapa suka shopping di Aeon? Ada apa di Aeon?

Tiada apa yang istimewa sangat pun di Aeon ni. Harga barang pun selalunya lebih mahal daripada tempat lain. Tapi bila ada promotion, memang harga barangannya jauhhhh lebih murah!

Cuma di Aeon ni...

1. Ia adalah tempat shopping yang bersih. Di supermarketnya, di setiap selang rak barang tu disediakan tong sampah untuk kegunaan ramai.

2. Tempat parking yang banyak. Jika dibandingkan dengan satu lagi tempat untuk beli barang-barang dapur yang berdekatan iaitu Giant, memang lebih senang nak cari parking di Aeon. Di Giant agak sesak, memang selalu juga saya pada mulanya nak beli barang di Giant, last-last cancel lepas beberapa kali pusing Giant tu tak dapat cari tempat parking.

3. Ambience atau suasana nak membeli barang yang selesa. Di Giant, hampir setiap kali saya datang membeli barang dapur, memang setiap kali itu lah pekerja nya tengah sibuk nak restock susun-susun barang di rak. Bukan lah nak mengada, tapi time tu lah ramai orang , time itu lah sibuk nak restock barang. Tak selesa kan?

Mungkin agak tak adil juga nak banding kan Aeon Mall dengan Giant yang bukan mall tu kan?

Sekadar pandangan saya yang tak seberapa sebagai seorang pembeli yang suka shopping dengan selesa!

0 comments: