Karnival Upin & Ipin : Keajaiban Bermula

Saturday, November 21, 2015 Ana 0 Comments



Assalamualaikum & salam sejahtera...

Salam hari Sabtu. Apa plan hari ini?

Kalau belum ada plan, jom kita ke Karnival Upin & Ipin yang diadakan di MAEPS, Serdang, bermula semalam hingga 22/11/15 dari jam 10 pagi hingga 10 malam. Sesuai dengan cuti sekolah yang dah bermula. Tapi rasanya bukan budak sekolah saja yang minat Upin & Ipin ni kan. Mak dan bapa budak, tua dan muda ramai juga yang jadi peminat Upin & Ipin ini (termasuklah saya!)

FB Upin & Ipin


Tiket dijual di pintu masuk mulai jam 9 pagi. Tak pasti pula sama ada tiket akan dijual sepanjang hari atau ada waktu-waktu tertentu sahaja. Macam-macam acara menarik telah disediakan. Kalau saya berkesempatan nak pergi ke Karnival Upin & Ipin ini, acara yang paling saya nak tengok ialah acara "Kak Ros : Saya Tak Garang". Ye ke Kak Ros tak garang? Dengar Kak Ros jerit kat Upin & Ipin, "Bertuah punya budak!", pun dah cukup menyeramkan! Hehhe..

Selain watak-watak dalam Upin & Ipin, turut serta dalam Karnival Upin & Ipin ialah 2 lagi watak kartun dari animasi terbitan Les Copaque, iaitu watak Ara & Aris dari siri animasi  "Pada Zaman Dahulu" dan juga watak Ultraman Ribut (Ultraman yang lawan dengan Raksasa Bayang tu)

FB Upin & Ipin


Bagi peminat Upin & Ipin, jangan lepaskan peluang ke Karnival Upin & Ipin ini, dan mungkin kena bertolak awal dari rumah untuk elakkan kesesakan lalu lintas. Saya dah terbayang-bayangkan traffic jam menghala ke MAEPS tu.

Watak paling saya minat dalam Upin & Ipin ialah Mail. Best sebab Mail ni otak bisnes, semua benda boleh dijualnya!
"Dua singgit!"


Ipin, Ipin, dah nak mula...

Upin dan Ipin
Inilah dia
Kembar seiras itu biasa

Upin dan Ipin
Ragam aksinya
Kami senangi siapa jua

Upin dan Ipin selamanya..

Betul betul betul!


#karnivalupinipin2015‬ ‪#‎karnivalupinipin‬ ‪#‎keajaibanbermula‬ ‪#‎lescopaque‬ ‪#‎maeps‬ ‪#‎cutisekolah‬


0 comments: