Johor negeri pertama haramkan vape

Sunday, November 29, 2015 Ana 0 Comments



Assalamualaikum & salam sejahtera...

Vape diharamkan penjualannya di Johor.

Johor menjadi negeri pertama haramkan vape. Menurut laporan akhbar The Star, Sultan Johor, Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar, semua peniaga vape di Johor diberi tempoh sebulan untuk tutup premis perniagaan mereka bermula 1 Januari 2016.
"Beta mahu tahu jika peniaga vape akan membenarkan ahli keluarga atau anak-anak mereka menghisap vape, jika benar ia selamat seperti yang digembar-gemburkan," baginda bertitah"

vape diharamkan
Sumber : Yahoo.vom


Selepas Johor, mungkin ada negeri lain yang akan mengikut jejak langkah haramkan vape ini. Apa agaknya nasib peniaga vape di negeri Johor? Nampaknya kena lah mula mencari alternatif perniagaan lain mulai sekarang. Ada lebih kurang 3 bulan saja lagi sebelum tempoh yang dititahkan oleh Sultan Johor itu. Menurut Sultan Johor, peniaga vape perlu berpatah balik kepada perniagaan yang mereka jalankan sebelum ini.

Bagi pengguna vape di Johor (dan negeri-negeri yang lain) yang baru mula berjinak-jinak dengan vape pula, mungkin belum terlewat untuk berhenti gunakan vape sebelum ketagihan. Asalnya pun vape adalah dikatakan untuk membantu perokok tegar mengurangkan ketagihan merokok mereka.

Vape atau tidak? Terpulang pada penilaian masing-masing!

0 comments: