11-11-15 : Cerita yang terlewat

Thursday, November 12, 2015 Ana 0 Comments



Assalamualaikum & salam sejahtera...

Cerita semalam. Terlewat sikit ceritanya. Tertinggal 'keretapi'.

Semalam di FB kebanyakan post kawan-kawan adalah mengenai ulang tahun perkahwinan mereka.

Ya lah, semalam kan tarikh yang cantik, 11 November (11-11)


ulangtahun perkahwinan


Kebanyakan yang post di FB itu ialah mereka yang berkahwin 4 tahun yang lepas. Tarikh yang cantik juga , 11 November 2011 (11-11-11). Tahniah kepada pasangan-pasangan ini yang masih bertahan selama 4 tahun di alam perkahwinan. Semoga kekal hingga ke syurga.

Tiada apa yang saya nak komen pasal wedding anniversary ini. Tiada pengalaman, hehhe.

Bagi yang baru mendirikan rumah tangga semalam, tahniah juga diucapkan. Upin Ipin Geng Pengembaraan Bermula Pengembaraan baru kini bermula.

Bagi yang menyambut anniversary semalam dan masih belum mendapat anak, sesungguhnya sabar itu separuh daripada iman. Mungkin masanya belum tiba. Perancangan Allah tidak pernah silap.

Bagi yang menyambut kelahiran cahaya mata semalam, tahniah! Setiap anak yang lahir itu ibarat kain putih. Didiklah dengan sebaik-baiknya!

Sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud, "Setiap anak dilahirkan dalam keadaan fitrah (suci bersih), maka ibu bapalah yang bertannggungjawab sama ada menjadikannya Yahudi, Majusi atau Nasrani" (Riwayat Muslim)

Bagi yang belum berkahwin dan masih sendiri (pesanan untuk diri sendiri ke ni?), mungkin boleh terus mencari dan 'chop' tarikh 11-11-16 pula untuk berkahwin!

Salahkah wanita memikat lelaki? Entahlah, mungkin teknik memikat itu yang salah! Nak tahu teknik yang betul? Dapatkan panduannya di sini!

Untuk cerita 11-11-16, saya akan cuba tidak terlewat. Nantikan post 11-11-16, setahun yang akan datang, InsyaAllah!



0 comments: