Best tak drama Tuan Anas Mikael?

Thursday, November 19, 2015 Ana 0 Comments



Assalamualaikum & salam sejahtera...

Tuan Anas Mikael.

Asyik nak tergelak saja menonton cerita ni. Lakonan Zara Zya sebagai Ayu Maisarah pada saya sangat kelakar, dan kelakarnya nampak real, bukan dibuat-buat. Tapi dalam kelakar-kelakar itu, drama ini sebenarnya sarat dengan konflik kekeluargaan.

Bukan sekadar cerita klise seperti drama-drama yang lain yang mana hero heroin kena kahwin paksa, atau cinta antara 2 darjat, atau cerita perebutan harta atau kuasa dalam dunia korporat.

Rumah tempat lokasi penggambaran drama Tuan Anas Mikael ini sangat cantik. Siapa tahu rumah siapa agaknya ya? Sangat cantik! Saya rasa lokasi penggambaran pejabat Tuan Anas Mikael ini dibuat di pejabat abang terlajak laris, Dato' Aliff Syukri. Kalau tak silap saya lah (maaf kalau tersilap), pejabat warna hitam emas itu rasanya pejabat Dato Aliff. Cantik pejabat Dato', nampak sangat eksklusif.



Baca sinopsis drama Tuan Anas Mikael ni memang menarik. Kalau rajin meng google, memang jumpa banyak blog-blog yang mengulas setiap episod drama adatasi novel nukilan Syamnuriezmil dan diarahkan oleh Raja Ahmad Alauddin ini.

Gandingan Zara Zya dan Aaron Aziz memang menjadikan drama Tuan Anas Mikael ini tidak bosan ditonton. Bagi yang tak sabar nak tahu jalan cerita nya bolehlah dapatkan novel ini yang juga dijual secara online.

** Sama macam dalam I Love You Mr Arrogant, saya suka tengok Zara Zya time bertudung dalam Tuan Anas Mikael :)

Credit : Infotaip.blogspot.com





0 comments: