Drama Aku Bukan Bimbo : Watak Azad best!

Friday, March 11, 2016 Ana 0 Comments




Assalamualaikum & salam sejahtera...

Sangat suka watak Azad dalam drama Aku Bukan Bimbo!

Watak Azad yang dilakonkan oleh Zahiril Adzim ialah seorang yang sangat cool dan relax. Dalam babak marah pun masih cool. Dan yang paling best tak kelam kabut dan mendesak macam watak Dani Ikram! Azad lakonan Zahiril Adzim nampak lebih matured berbanding Dani. Zahiril Adzim memang sangat sesuai bawa watak Azad. Sangat sesuai. Berjaya buat penonton rasa apa yang Azad rasa.

Saya suka drama yang ada  'sesuatu' peristiwa yang penting, dan penonton dibawa hingga ke akhir episod untuk tahu ending peristiwa penting itu. Macam drama Aku Bukan Bimbo ini, isi penting nya ialah siapa orang sebenar yang bersalah dalam kemalangan yang mengakibatkan Elsuraya kehilangan ibu bapanya. Kemuncak drama ini terletak di situ, Ada beberapa drama dalam slot yang sama di Astro sebelum ini yang tiada isi penting ini, jadi dari mula episod hingga ke akhir episod penonton hanya dihidangkan dengan babak-babak yang lebih kurang serupa, contohnya dari episod pertama hingga akhir, isi utamanya hanyalah babak cemburu, bergaduh, berbaik semula yang diulang beberapa kali. Tiada something yang buat penonton tertunggu-tunggu episod seterusnya. Wah, saya dah jadi pengkritik drama yang tak bertauliah!

Antara babak-babak cool watak Azad:

watak Azad dalam Aku Bukan Bimbo

watak Azad dalam Aku Bukan Bimbo

watak Azad dalam Aku Bukan Bimbo




Satu lagi drama yang ada isi jalan cerita yang dibawa hingga ke episod-episod seterusnya ialah drama Tundukkan Playboy Itu. Sama macam drama Aku Bukan Bimbo, saya pun tak berapa suka dengan tajuk sebegini. Yang tak bestnya drama Tundukkan Playboy Itu disiarkan bermula jam 7 malam, jadi ada clash dengan waktu orang nak solat maghrib. Jadi saya pun tak berapa nak tonton drama ini, kecuali 'tertonton' satu episod. Kemuncak drama ini saya rasa ialah bila watak utama nya Harraz Naufal tahu identiti model misteri yang dicari-carinya itu.

harraz naufal dalam tundukkan playboy itu


Sekian sahaja kritikan daripada pengkritik drama tak bertauliah!

Baca juga :
Drama Aku Bukan Bimbo : Elsuraya bukan bimbo!
OST Aku Bukan Bimbo : Jatuh (Faizul Sany)




0 comments: