Bahan letupan berbentuk balang ditemui di KLCC?

Wednesday, March 09, 2016 Ana 0 Comments



Assalamualaikum & salam sejahtera....

"2 bahan letupan berbentuk balang di KLCC berjaya dimusnahkan" - Siakapkeli.my

Seram baca berita di atas.  Siapakah yang letakkan balang-balang itu?


bahan letupan ditemui di klcc
Setiap kali lalu depan KLCC memang rasa nak ambil gambar.

Rasa cemas bila baca berita ini bertukar lega bila disahkan 2 balang tersebut ialah bahan ujikaji yang ditinggalkan @ tertinggal oleh pelajar yang membuat lawatan ke Aquaria KLCC. Baca laporan di Astroawani.com di sini dan laporan Siakapkeli di sini/


Sangat membumbangkan jika 2 balang tersebut merupakan bahan letupan. Aquaria merupakan tempat tumpuan ramai dan kebanyakan pengunjungnya mungkin boleh dikatakan ialah golongan kanak-kanak bersama ibu bapa mereka atau pun rombingan pelajar sekolah. Tak dapat nak dibayangkan apa yang akan berlaku jika bahan letupan itu tidak ditemui dan dimusnahkan.

Balang tersebut ditemui oleh seorang petugas Aquaria KLCC yang kemudiannya meletakkannya di tong sampah berhampiran Dewan Plenari, Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (Kuala Lumpur Convention Centre) itu, Difahamkan malam ini akan diadakan konsert artis antarabangsa, Richard Marx di pusat tersebut. Bila membaca mengenai 2 bahan letupan berbentuk balang ditemui dan dilaporkan pula mengenai konsert yang akan diadakan malam ini, saya tidak dapat mengelak daripada terus teringat insiden serangan di dewan Bataclan di Paris ketika konsert rock sedang diadakan.

Na'uzubillahi Min Zalik, moga dijauhkan oleh Allah daripada perkara tersebut...

Dunia hari ini memang sentiasa penuh dengan kejutan, Jika 2 balang tersebut bukan bahan ujikaji dan benar-benar bahan letupan, tajuk utama suratkhabar esok pastinya mengejutkan semua. Membaca suratkhabar pada zaman ini seumpama menonton kisah-kisah yang selama ini hanya digambarkan dalam filem (letupan sana sini, pembunuhan beramai-ramai, penindasan etnik, kebuluran di mana-mana, perang di sana sini, ibu campak anak dari tingkat 18, and the list goes on and on....).

Doakan yang baik-baik saja untuk semua...





0 comments: