Drama Aku Bukan Bimbo : Ending yang best atau tak?

Tuesday, March 29, 2016 Ana 0 Comments



Assalamualaikum & salam sejahtera...

Penat tengok drama Aku Bukan Bimbo ni. Macam roller coaster turun naik jalan ceritanya. Baru sekejap ok, dah ada pula konflik lain yang muncul.

Saya silap dalam entry yang lepas. Ingatkan Azad boleh lupakan Elsuraya, rupanya tak. Masih mengharap dalam diam. Tapi Azad masih maintain cool nya walaupun kadang-kadang ada juga masa boleh nampak beberapa cubaan Azad untuk pengaruhi pemikiran Elsuraya mengenai Dani.

Drama Aku Bukan Bimbo - Azad dan Elsuraya

Drama Aku Bukan Bimbo - Azad dan Elsuraya

Drama Aku Bukan Bimbo - Azad dan Elsuraya


Kalau diberi pilihan untuk tentukan ending drama Aku Bukan Bimbo ini, saya pilih Azad dengan Elsuraya. Tapi macam tak mungkin kan sebab selalunya dalam ending drama Melayu hero nya akan end up happily ever after dengan heroin. Azad cuma second hero, supporting actor dalam drama ini.

Drama Aku Bukan Bimbo - Azad yang frust

Drama Aku Bukan Bimbo - Azad yang frust

Drama Aku Bukan Bimbo - Azad yang frust

Drama Aku Bukan Bimbo - Azad yang frust


Ada ke pernah second hero muncul jadi hero dalam mana-mana drama sebelum ini? Kalau ada pun mungkin 1 dalam 1000. Kenapa ya? Memang itu realiti nya, lumrah kehidupan. Orang hanya mahu kan yang best-best saja (hero hidup gembira dengan heroin itu kira best lah kan) sebagai ending. Itu yang jadi impian setiap orang dalam hidup dan itu juga lah yang dipaparkan dalam drama kita. Kalau lain daripada itu yang terjadi, dah kira tak best, dah kira tak menepati citarasa penonton. Lepas habis drama nanti mesti rasa macam tak puas hati (macam yang saya rasa bila tengok ending Oh My Ganu 2!, tak sangka ending macam tu!) , macam ada yang tak kena!

Baca juga:
Drama Aku Bukan Bimbo : Watak Azad best!
Drama Aku Bukan Bimbo : Elsuraya bukan bimbo!

Apa-apa pun, dah nama pun drama, tak perlu nak ambil serious sangat lah!
:p


0 comments: