Selamat Tinggal Ampang Park...

Thursday, October 29, 2015 Ana 0 Comments

Assalamualaikum & salam sejahtera...

Anda pernah shopping di Ampang Park?

Saya dan emak pada zaman dahulu dulunya sangat rajin membeli belah di Ampang Park. Banyak kali juga lah baju raya saya dibeli di sana. Walaupun harganya sedikit mahal (saya akan cari baju kurung yang paling murah di situ!) tetapi berbaloi kerana baju kurungnya selesa dipakai dan corak nya berkenan di hati. Bila dah penat shopping, selalunya kami akan makan-makan dulu di Dunkin's Donut di tingkat satu. Banyak kali juga saya terserempak dengan artis-artis tanahair yang membeli belah di sini.

Tapi baru-baru ini saya terkejut juga bila terbaca di akhbar yang Ampang Park akan dirobohkan untuk memberi laluan kepada pembinaan stesen Mass Rapid Transit (MRT) Sedih juga bila dapat tahu berita ini. Iya lah kan, tempat jatuh lagi dikenang, ini kan pula tempat shopping.

Dahulunya ada juga Plaza Yow Chuan (Yow Chuan Plaza) bertentangan dengan Ampang Park, dah ditukar jadi Intermark (hotel kot?), sekarang Ampang Park pula mengalami nasib yang sama (lagi sedih kena roboh).

Perobohan Ampang Park Park Penting - MRT (mstar.com.my)
Tidak Dapat Diselamatkan, Ampang Park Tetap Diroboh Demi MRT (themalaymailonline

Kasihan juga kepada peniaga yang telah lama bertapak di situ, ke mana agaknya arah tuju mereka selepas ini (dengar cerita, para peniaga tidak dipanggil untuk berbincang mengenai perobohan ini, betul ke?).

Diharap apa jua ganti atau pampasan yang diberikan dapat membantu mereka untuk memulakan perniagaan di tempat yang baru.

Selamat Tinggal Ampang Park....


ampang park akan dirobohkan








Lazada Malaysia

0 comments: