Lelaki Terakhir Menangis Di Bumi

Wednesday, October 28, 2015 Ana 0 Comments

Assalamualaikum & salam sejahtera...

Cerita apa hari ini?

Saya nak berkongsi sebuah buku yang saya jumpa secara tak sengaja di Facebook. Pencetus Ummah musim pertama, PU Rahmat ada berkongsi di FB nya mengenai sebuah buku yang menarik tajuknya:

lelaki terakhir menangis di bumi, musa nuwayri



'Lelaki Terakhir Menangis Di Bumi'

Buku ini hasil karya Musa Nuwayri  Jika diikutkan penerbit nya DuBook Press (jom follow DuBook di FB!), buku ini masih dalam proses cetakan. Disebabkan hendak tahu lebih lanjut, saya pun google-google tajuk buku ini dan juga mengenai Musa Nuwayri, Kalau di google, kita akan terjumpa dengan buku yang ditulis oleh penulis yang lain yang mempunyai tajuk yang sama, jangan ter confuse ya.

Kalau dilihat pada reply Musa Nuwayri di FB, buku ini insyaAllah akan dikeluarkan hujung tahun. Terlanjur google mengenai penulis ini, beliau merupakan founder bagi Tangisan Syria di Bumi Jordan, yang terlibat secara langsung membantu rakyat Syria yang ditindas dengan kekejaman rejim Bashar Al Assad.

Baca juga :
Lelaki Terakhir Menangis Di Bumi - Kisah Dari Hati
Buat saudara Musa Nuwayri, semoga anda terus kuat!
Perjuangan ini bukanlah hak Musa seorang... 

Kita semua sangat-sangat patut untuk follow saudara Musa Nuwayri ini di FB, dan tonton sendiri video-video penderitaan rakyat Syria. Paling saya tak sanggup tengok seorang kanak-kanak yang dijahit kecederaannya oleh doctor tanpa bius (hospital kehabisan ubat bius), dan kanak-kanak itu membaca ayat-ayat suci Al-Quran yang dihafalnya sepanjang proses menjahit itu!

Jika tidak silap buku ini juga akan menceritakan mengenai kisah-kisah penderitaan rakyat Syria yang disaksikan sendiri oleh penulis (harap maaf ya penulis kalau saya salah faham. Eh, macam lah penulis buku tu baca blog ni!). Tak sabar saya nak tunggu buku ini diterbitkan!

Sementara tunggu buku menarik ini diterbitkan, mari kita pakat-pakat bantu apa yang mampu bagi meringankan penderitaan rakyat Syria. Projek terkini adalah Misi Bantuan Musim Sejuk Pelarian Syria. Anda boleh tengok maklumat lanjut di link ini.


Baca juga :
Lelaki Terakhir Menangis Di Bumi - Kisah Dari Hati
Buat saudara Musa Nuwayri, semoga anda terus kuat!
Perjuangan ini bukanlah hak Musa seorang... 



0 comments: