Bergaya dengan penutup muka cantik ketika jerebu!

Tuesday, October 20, 2015 Ana 0 Comments

Assalamualaikum & salam sejahtera...

Salam jerebu.

Rasa nya macam ada terbaca kata-kata Pak Jokowi yang jerebu akan reda dalam masa 2 minggu lagi dengan adanya bantuan daripada Malaysia dan Singapura untuk padamkan kebakaran di Kalimantan, Indonesia.

"Jerebu dijangka berakhir bulan depan" - Utusan Online

"Isu Jerebu - Jokowi jamin selesai 2 minggu lagi - MyNewsHub


Pagi ini dalam hampir semua surat khabar, tajuk utamanya sangat lah 'menarik'

"Jerebu dijangka berlarutan sehingga Mac tahun depan!"


Bagi kita rakyat biasa yang tak mampu nak sumbang apa-apa untuk atasi masalah jerebu ini (selain daripada tidak menambah jerebu dengan pembakaran terbuka dan asap rokok anda!), sila lah lebihkan usaha dalam menjaga kesihatan anda.

Bagi yang ada anak-anak yang masih kecil tu, pastikan mereka pakai penutup muka setiap kali berada di luar rumah. Memang kadang-kadang anak-anak kecil ini rasa rimas nak pakai face mask selalu. Bukan budak kecil saja, orang dewasa pun kebanyakannya tidak memakai face mask (termasuk saya!) ini bila keluar rumah.

Untuk 'umpan' anak-anak kecil ini pakai face mask, apa kata anda belikan untuk mereka penutup muka yang lain daripada biasa. Contoh nya face mask yang di jahit sendiri oleh saudari Fauziah, boleh follow di Instagram nya 'fbzy' (klik sini).

Penutup muka hand made ini sangat menarik dan sesuai untuk semua golongan, tengok lah contoh-contoh di bawah ini, menarik kan!

penutup muka di musim jerebu

penutup muka yang cantik di musim jerebu
 
 
 
Paling best kalau anda beli penutup muka yang cantik-cantik ini untuk seisi keluarga, baru lah bergaya di musim jerebu! hehehe...
 


0 comments: