Perlawanan Akhir Piala AFC 2015 : JDT lawan FC Istiklol

Saturday, October 31, 2015 Ana 0 Comments

Assalamualaikum & salam sejahtera...

jdt menentang fc istiklol piala afc
Credit photo : melvister.com


Jom sokong JDT! (tiba-tiba kan!)

Semua peminat sukan bola sepak mesti tertunggu-tunggu perlawanan akhir Piala AFC 2015 antara JDT dengan FC Istiklol malam ini kan?

Saya bukan lah peminat tegar bola sepak. Tapi kalau ada perlawanan yang melibatkan pasukan Harimau Malaya saya selalunya tidak lepaskan peluang menonton. Sebab bagi saya Harimau Malaya mewakili negara kita Malaysia, saya rasa semangat itu lain macam sikit bila tonton aksi yang libatkan pasukan negara. Tiba-tiba jadi patrotik, tiba-tiba kenal semua nama pemain!

Sama lah kes nya dengan JDT menentang Istiklol ini. Rasa macam Malaysia menentang Tajikistan pula. Kalau perlawanan bola dalam liga tempatan, saya kurang berminat sikit.

Bermain di tempat lawan, Stadium Central Republican Dushanbe, Tajikistan, perlawanan ini akan disiarkan secara langsung di TV9 bermula jam 7:30 malam. Sepak mula perlawanan dijadualkan pada jam 8:00 malam waktu Malaysia.

Tidak kira lah anda penyokong Kelantan, Kedah, Pahang atau mana-mana negeri sekali pun, mari lah kita bersatu menyokong JDT dalam perlawanan ini.

Jom sokong JDT Malaysia!

0 comments: