Lampu-lampu di Putrajaya

Friday, October 30, 2015 Ana 0 Comments

Assalamualaikum & salam sejahtera...

Cerita jerebu dah berakhir (betul ke?). Setakat ini, cuaca Alhamdulillah, dah boleh nampak semula KLCC dari tingkap rumah saya.

Bila cuaca dah bertambah baik, boleh lah anda merancang semula aktiviti-aktiviti yang tergendala semasa jerebu. InsyaAllah dah tak perlu risau lagi nak beriadah bersama keluarga atau dah tak perlu rasa rimas nak kena pakai penutup muka selalu!

Kalau anda belum ada rancangan hujung minggu ini, apa kata ajak keluarga atau rakan-rakan ke Festival Light And Motion Putrajaya 2015 (LAMPU 2015) yang telah pun bermula hari ini sehingga 1 Nov nanti. Acara yang bermula jam 7:30 malam dan berakhir jam 12 tengah malam ini diadakan di Dataran Putrajaya, Presint 3, Putrajaya.

Festival Light And Motion Putrajaya 2015 (LAMPU)


Apa yang menariknya festival ini?  Adakah sekadar nak tengok lampu warna-warni pada waktu malam? Sesuai untuk kanak-kanak saja kot?

Eh, belum pergi belum tahu. Saya pun teringin nak pergi tapi dah ada plan lain pula hujung minggu ni, Yang pasti festival ini padat dengan acara-acara menarik yang sesuai untuk semua peringkat umur.

Festival Light And Motion Putrajaya 2015 (LAMPU)


LAMPU 2015 ini merupakan anjuran Perbadanan Putrajaya , yang merupakan ahli sebuah persatuan antarabangsa , iaitu Lighting Urban Community International (LUCI). Persatuan ini menyokong penuh inisiatif, evolusi idealistic dan transformasi industry pencahayaan di Bandar-Bandar seluruh dunia.

Untuk maklumat penuh boleh ikuti Festival Light And Motion Putrajaya 2015 (LAMPU) di FB.


Update: Saya jumpa video menarik mengenai Projection Mapping di FB Perbadanan Putrajaya, best sungguh LAMPU 2015 ni rupanya! Kagum saya tengok Projection Mapping ni. Anda boleh tengok video di FB Perbadanan Putrajaya di sini.






0 comments: