Drama Akadku Yang Terakhir: Watak Irham Zahari yang psiko!

Tuesday, May 24, 2016 Ana 0 Comments



Assalamualaikum & salam sejahtera....

Irham Zahari seorang yang psiko!

Berjaya nampaknya Amar Baharin bawa watak Irham Zahari yang psiko dalam drama Akadku Yang Terakhir. Berubah habis perwatakannya daripada seorang yang romantik penuh dengan kata-kata semanis gula menjadi seorang yang bengis, baran dan cepat naik tangan! Tak pernah lagi rasanya tengok Amar Baharin pegang watak dengan 2 sisi macam ini.

Akadku Yang Terakhir - Amar Baharin

Akadku Yang Terakhir - Amar Baharin


Ada beberapa benda yang tak berapa nak logik dalam drama Akadku Yang Terakhir ini. Yang pertamanya, ke mana hilangnya skill Rania sebagai seorang doktor psikologi bila berhadapan dengan sikap Irham yang sekejap ok sekejap tak ok itu? Contoh babak yang mudah ialah Rania sebut perkara yang Irham tak suka (berkaitan dengan watak Fazriq) ketika waktu makan. Rasanya kalau kita yang bukan doktor psikologi ini pun tahu kan, biarkan habis makan dulu baru nak bincang apa-apa perkara yang serius.

Yang keduanya, sebagai doktor psikologi yang merawat Irham sebelum ini, Rania mesti tahu yang Irham paling benci kalau ditipu. Jadi sedikit tak logik bila Rania tipu Irham mengatakan beliau berhenti kerja sedangkan dia hanya bercuti sebulan. Dan sekali lagi menipu bila bagi tahu yang menelefon bertanya khabar ialah Kak Zulin sedangkan sebenarnya yang call ialah Fazriq. Alasan di sebalik semua 'penipuan' ialah untuk jaga hati Irham dan supaya Irham tak salah anggap. Tapi apa yang berlaku sebaliknya ialah kesannya lebih teruk. Irham jadi trauma dan ingat balik sikap bekas isteri-isterinya sebelum ini. Dan 'suara-suara' jahat mula lah bermain-main di kepala Irham.

Akadku Yang Terakhir - Amar Baharin


Memang itu realiti nya. Sekali kita menipu, orang tidak mudah lagi untuk percaya. Dan sekali kita menipu, besar kemungkinan kita akan terpaksa menipu lagi dan lagi untuk menutup penipuan yang pertama!

Baca juga:
Drama Akadku Yang Terakhir : Adakah Rania akad Irham Zahari yang terakhir?
OST Akadku Yang Terakhir : Menang (Faizal Tahir)


Apa-apa pun semuanya hanya lakonan, tak payah lah nak ambil serius sangat kot!

Akadku Yang Terakhir - Irham dan Rania


Tinggal lagi 9 episod sebelum drama Akadku Yang Terakhir akan tamat. Apakah agaknya kesudahan kisah trauma Irham? Adakah Rania sebagai seorang isteri atau doktor psikologi mampu membantu Irham?

Selamat menonton!


0 comments: