Anugerah Juara Lagu ke-31 milik 'Lelaki Teragung'!

Monday, January 23, 2017 Ana 0 Comments


Anugerah Juara Lagu ke-31 milik 'Lelaki Teragung'!



Assalamualaikum & salam sejahtera....

Tahniah Lelaki Teragung!

lelaki teragung menang AJL31

Terlepas tonton persembahan pertama dari Akim & The Majistret dengan lagu 'Obses' dalam Anugerah Juara Lagu (AJL31) tadi. Apabila tonton rakaman yang di share di FB, err...macam kurang menarik konsep yang dibawakan dalam persembahan lagu 'Obses' ini. Sebenarnya takut tengok solekan wajah Akim macam itu!

Persembahan Aiman Tino yang disertai lakonan Arja Lee dan seorang wanita, nampak agak kosong di pentas sebesar AJL ini. Bukan lah maksud saya perlu dipenuhkan pentas itu dengan segala macam props atau pelakon dan sketsa baru pentas tak nampak 'kosong'. Black dengan persembahan lagu 'Anugerah Terindah' dan 'Terakhir' dendangan Sufian Suhaimi membuktikan kekuatan vokal mampu menguasai pentas yang gah itu.

Lagu 'Setia' dendangan pasangan Awi Rafael dan Elizabeth Tan tak berapa nak menangkap di telinga. ditambah pula dengan corak persembahan yang kurang menarik berbanding pasangan Hafiz -Misha  dan Alif Satar - Shila Amzah untuk lagu berentak perlahan. Pasangan duet Mawi dan Syamsul Yusuf memberikan persembahan yang sangat bertenaga dengan lagu 'Kalah Dalam Menang' Hebat juga Syamsul ni rap ya! Pasangan Hafiz - Misha yang masing-masing pernah memanagi kategori vokal terbaik sebelum ini berjaya pulang dengan kemenangan di tempat kedua kategori lagu terbaik.

AJL31 kalah dalam menang

Persembahan 'penuh pentas' daripada kumpulan Khalifah mengembalikan nostalgia kepada persembahan Noraniza Idris di AJL suatu ketika dulu. Lengkap dengan kumpulan dikir barat, pasangan ibu bapa dan ayam dalam sangkar di atas pentas, ternyata semua itu tidak sia-sia apabila kumpulan Khalifah dipilih memenangi anugerah Persembahan Terbaik dengan wang hadiah RM12,000 yang diundi oleh penonton melalui laman web, menewaskan Hazama yang juga memberikan persembahan menarik melalui lagu Di Amaran Mama. Projektor Band dengan lagu 'Sudah Ku Tahu' yang turut menyelitkan drama dalam persembahan juga tewas kepada kumpulan Khalifah namun masih mampu tersenyum bila mendapat tempat ketiga kategori lagu terbaik.

AJL31 - Khalifah menang persembahan terbaik


Satu-satunya persembahan yang buat bulu roma meremang malam ini ialah dari Dayang Nurfaizah dengan lagu 'Lelaki Teragung'. Suara emas Dayang memang tak dinafikan lagi berjaya mengindahkan lagu yang menjadi soundtrack drama '7 Hari Mencintaimu' itu. Tak perlu banyak gimik, aksi, prop mahupun lakonan di atas pentas, persembahan penuh jiwa daripada Dayang itu akhirnya berjaya memenangi lagu terbaik dan juga vokal terbaik, mencipta hatrick setelah turut menang vokal terbaik pada AJL30 dan AJL29 yang lepas.


AJL31 - dayang nurfaizah vokal terbaik

AJL31 - dayang nurfaizah vokal terbaik

Tahniah 'Lelaki Teragung'!

Lagu : Lelaki Teragung
Komposer: Natasyah 
Lirik: Iman Imran

Ku sesali 
Kerna pernah cuba 
Sakiti hatimu 
Sedang diri ini 
Tidak mampu 
Untuk hidup tanpa 
Cintamu di sisi 

Cinta lelaki teragung 
Membuat aku berbahagia 
Kaulah kekasih di dunia 
Dan di syurga 
Oh kekasih

Kembalikan 
Cinta yang pernah ada 
Dalam hatiku 
Walau dirimu pernah terluka 
Ku akui segalanya salahku 

Cinta lelaki teragung 
Membuat aku berbahagia 
Kaulah kekasih di dunia 
Dan di syurga


Meskipun kesetiaan 
Yang selalu dipersia 
Namun engkau tidak pernah lelah 
Untuk bertahan 
Ku mengerti kini semua 
Demi cintamu kepadaku 
Padaku 

Kasih 
Pabila bersama 
Dunia terasa sempurna 
Jangan tinggalkan diriku 
Oh sayangku

Cinta lelaki teragung 
Membuat diriku berbahagia 
Engkaulah kekasih di dunia 
Dan di syurga 




0 comments: