Dah boleh agak dah cincin itu tak ada dalam bekas!

Thursday, December 22, 2016 Ana 0 Comments


Dah boleh agak dah cincin itu tak ada dalam bekas!



Assalamualaikum & salam sejahtera....


Dalam pada penonton setia drama '7 Hari Mencintaiku' mengharapkan Mia dan Alisa turun dari kereta besar En Rahim dan di jari Mia tersarung cincin yang diberi oleh Khuzairi,  bagus juga ada plot twist (bekas cincin dipulangkan) macam itu. Lagi best kalau Mia dan Alisa tak balik dan hanya cincin yang diserahkan kembali pada Khuzairi. Atau pun Mia hanya hantar bekas cincin itu melalui pos. Atau pun wanita lain yang pulang dengan Alisa dan wanita itu yang pakai cincin tersebut. Kalau macam itu sampai bila pun tak habis-habis drama ini nanti!

7 hari mencintaiku


Satu mesej yang jelas nak disampaikan dalam drama ini ialah sejahat mana pun seseorang itu, tidak mustahil dia boleh berubah menjadi baik. Malah mungkin lebih baik daripada orang yang pernah menghina kejahatannya dulu. Tapi sudah jadi kebiasaan dalam hidup bermasyarakat, tak mudah nak terima perubahan dan penghijrahan seseorang lebih-lebih lagi orang macam Mia yang sangat tajam kata-kata sindiran dan pakai lepas cakap tak mengira pada siapa hatta emak mertuanya sendiri.

7 hari mencintaiku


Memang pada zaman 'ke laser an' Mia banyak adegan-adegan tegang/tense dalam drama ini. Ada saja yang tak kena pada pandangan mata dan pendengaran nya, Tambah pula 'perisa' daripada orang sekeliling yang turut sama lebih kurang perangainya dengan Mia seperti Mak Leha dan Syakila. Jadi, bukan mudah nak mengubah seseorang. Batu yang keras tak mungkin dapat mengubah batu yang lain tapi air yang menitik atas batu sedikit demi sedikit dan hari demi hari lambat laun dapat juga membentuk batu yang keras itu! (ada ke perumpamaan macam ini?)

Baca juga:
Apa yang berlaku selepas 7 Hari Mencintaiku?
Drama '7 Hari Mencintaiku 2: Watak Sofi paling best!

7 hari mencintaiku


Selain lokasi penggambaran yang sangat menarik di Kuala Selangor, drama '7 Hari Mencintaiku' ini juga sarat dengan kisah kekeluargaan yang dekat dengan kehidupan masyarakat seperti konflik Mak Limah dan anaknya Husin, konflik Pak Samad dan Helmi, kisah anak istimewa seperti Buntat serta salah guna kuasa dan gaya hidup bebas (jangan diikut!) seperti Hayati.

Semua itu adalah kisah-kisah yang biasa dan pernah kita dengar dalam masyarakat hari ini. Satu perkara yang tak biasa kita dengar dan susah nak dicari ialah orang macam watak Khuzairi yang ada tahap sabar luar biasa!





0 comments: