Fattah Amin ambil kesempatan?

Sunday, February 12, 2017 Ana 0 Comments



Fattah Amin ambil kesempatan?



Assalamualaikum & salam sejahtera....

99 Kata-Kata Fattah Amin.

Siapa dah beli buku ini?

Best tak?

#qalifmoden
Sumber : FB budiey.com


Kata Fattah, buku '99 Kata-Kata Fattah Amin' ini memuatkan semua kata-kata beliau dan kata-kata daripada orang di sekelilingnya yang memberi inspirasi sepanjang penglibatannya dalam industri seni. Buku yang dijual di MPH Store itu dijual dengan harga RM58 senaskhah.

Fattah memang bijak memanfaatkan peluang. Ketika nama beliau disanjung oleh peminat mahupun dikutuk oleh haters, Fattah tak berhenti menggunakan segala peluang yang ada untuk menaikkan lagi nama nya (dan juga pendapatannya!). Jalan terus.

Sampaikan Karnival Kewangan 2017 pada Januari yang lalu pun jadikan Fattah sebagai duta untuk menarik kehadiran orang ramai ke karnival tersebut.

Selain telah sekian lama menjadi duta bagi Safi Men, kini Fattah juga merupakan duta bagi koleksi pakaian lelaki Far8 by Altelia Amani, produk kesihatan Oli Candy, minyak wangi AJ De' Parfum serta duta bagi telefon pintar Oppo R9s.

Bukan setakat menjadi duta bagi produk orang lain, Fattah juga mempunyai bisnes sendiri iaitu sebuah kafe yang dikenali sebagai Stalkers Cafe dan sebuah gimnasium iaitu Expendables Gym.

Tak cukup dengan itu, Fattah juga turut mencuba bidang nyanyian (macam tiba-tiba je) dengan mengeluarkan single bertajuk 'Wanita Terakhir'.

Memang Fattah ambil kesempatan betul dengan populariti yang beliau miliki sekarang ini!


Baca juga:
Eh, rasa macam tengah tonton babak dalam Suri Hati Mr Pilot!


Banyak juga komen yang negatif saya baca di FB mengenai buku '99 Kata-Kata Fattah Amin' ini. Selagi belum baca (tak akan beli rasanya, cuma tumpang baca sesiapa yang dah beli 😛😛😛) selagi itu tak boleh nak komen. Dah namanya pun buku, pasti akan ada juga terselit satu dua pengajaran yang boleh dijadikan contoh teladan. Selagi buku itu bukan buku yang penuh dengan kata-kata mengarut, mencaci, menghina atau kurang sopan, maka saya tak menolak jika berkesempatan untuk membacanya.

Ada juga yang kata (di FB) tak perlu nak kutuk sangat buku Fattah itu kerana mana tahu disebabkan buku Fattah itu lah seseorang itu pertama kali memegang buku untuk dibaca. Maknanya pertama kali beli buku dan baca buku disebabkan minat dengan Fattah. Baguslah kalau buku Fattah ini dapat jadi 'pencetus' minat membaca buat peminat beliau.

Yang tak berapa seronoknya bila tonton sesi pelancaran buku ini di NU Sentral. Ketika sesi peminat dapatkan tandatangan Fattah di buku tersebut, kebanyakannya nampak lebih teruja sebab dapat berjumpa dan bergambar dengan pelakon pujaan mereka itu. Sampaikan lepas ambil tandatangan Fattah, peminat yang tersenyum lebar itu pun berlalu pergi (sedang berada di awang-awangan, mungkin) dan buku yang dah ditandatangani oleh Fattah tertinggal di meja!

Harap-harapnya buku kata-kata Fattah  ini dibelek dan dibaca juga lah hendaknya, bukan hanya belek gambar yang diambil ketika ambil tandatangan Fattah saja!

Oh ya, dengan membeli buku Fattah ini, anda juga akan mendapat sebuah cakera padat yang memuatkan single pertama beliau, 'Wanita Terakhir. Antara jadi pelakon, keluarkan buku sendiri, jadi duta, usahawan bisnes dan penyanyi, saya rasa bahagian menyanyi itu macam tak berapa sedap sedia dan banyak yang perlu diperbaiki. Apa-apa pun itu pandangan peribadi saya yang pastinya peminat Fattah tak akan setuju kan. Memang tak akan setuju, dek kerana 'demam' Fattah Amin dan Suri Hati Mr Pilot yang masih belum kebah, peminat setia beliau dah jadikan lagu ini trending dan duduki tempat pertama di carta iTunes hanya beberapa hari lepas dilancarkan!

Memang betul kan Fattah Amin ambil kesempatan?

Ambil lah kesempatan dan rebut lah peluang sementara ada ini, Fattah!

*Penafian :
Saya bukanlah peminat tegar Fattah Amin mahupun ahli FattahAminTeam atau FA Team atau Lofattah dan sebagainya*

😊😊😊


0 comments: