Detik-detik akhir itu...

Monday, February 20, 2017 Ana 0 Comments



Detik-detik akhir itu...


Assalamualaikum & salam sejahtera....

Pantas betul orang zaman sekarang. Sekejap saja dah tersebar video rakaman detik-detik akhir kes berprofil tinggi, warga Korea Utara, Kim Jong Nam yang dibunuh menggunakan racun di KLIA2 Isnin yang lalu.


Siapa agaknya yang begitu berani menyebarkan video rakaman kes  yang masih di bawah siasatan pihak polis itu? Tentu sekali rakaman tersebut menjadi bahan berita penting yang dinanti-nantikan oleh pihak media untuk kes yang turut menjadi tumpuan media antarabangsa ini.

Terpaku juga bila tonton bagaimana hanya dalam masa beberapa saat suspek dengan bersahaja dan beraninya menekup muka mangsa dari belakang. Kejadian berlaku begitu pantas dengan keadaan sekitar yang ramai orang, kamera CCTV yang terdapat di merata-rata kawasan lapangan, polis bantuan yang ada berhampiran dan dalam situasi yang tak terduga iaitu sedang beratur di balai berlepas yang sibuk.

Sehingga kini masih belum ada ahli keluarga yang tampil menuntut mayat mangsa. Mungkin ahli keluarga bimbang akan keselamatan mereka setelah melihat apa yang berlaku ke atas mangsa?

Bagaimana agaknya reaksi 7 lagi suspek warga Korea Utara yang masih bebas itu ketika menyaksikan rancangan mereka telah 'dilaksanakan dengan jayanya?' Adakah mereka turut sama berada di KLIA2 ketika kejadian? Menyaksikan detik-detik akhir itu dengan penuh 'debaran?'

Misteri juga macam mana kain beracun racun yang digunakan ke atas mangsa itu tidak memberi sebarang kesan pada suspek yang memegangnya.

Misteri juga macam mana kedua-dua suspek wanita yang ditahan itu dikatakan terpedaya kerana menganggap perbuatan mereka itu suatu gurauan @ prank dan tak sangka bertujuan untuk membunuh mangsa.

Misteri juga mengapa Malaysia menjadi tempat 'pilihan'  untuk melakukan pembunuhan terancang itu.

sidang media kes kim jong nam
Sumber : hmetro.com.my

Melihat foto sidang media oleh pihak polis dengan begitu ramai pihak media dalam dan luar negara mengingatkan kembali sesi yang sama ketika kehilangan MH370 dahulu.

Melihat detik-detik 'perjalanan akhir' Kim Jong Nam mengingatkan kembali detik-detik akhir pembunuhan duta besar Rusia oleh seorang anggota polis di sebuah galeri seni di Turki tahun lalu.

Baca juga:
Selepas Agen Saraf VX, apa lagi selepas ini?
Konflik Malaysia dan Korea Utara bukannya bahan gurauan!
Mengalah tak bererti kalah?


Dunia semakin gila. Pembunuhan kini bukan lagi berlaku di tempat yang tersembunyi. Detik-detik akhir seseorang mungkin berlaku di hadapan kita tanpa kita sedari.

Kejahatan kini berlaku di mana-mana. Kepada sesiapa sahaja dan pada bila-bila masa. 😟😟😟







0 comments: