Piala AFF Suzuki 2016: Harimau Malaysia ke separuh akhir atau pulang ke tanahair?

Wednesday, November 23, 2016 Ana 0 Comments



Piala AFF Suzuki 2016: Harimau Malaysia ke separuh akhir atau pulang ke tanahair?



Assalamualaikum & salam sejahtera...

Malaysia 0 - 1 Vietnam

Teruk juga pemain Harimau Malaysia, Syazwan Zainon ditolak, disepak dan dikawal dalam perlawanan Piala AFF Suzuki 2016 Malaysia menentang Vietnam petang tadi.

Geram juga bila banyak tandukan dan sepakan oleh Amri Yahyah dan Hazwan Bakri yang tersasar tinggi melepasi tiang gol atau ditangkap kemas dalam dakapan penjaga gol Vietnam.

Kecewa juga bila banyak foul yang tak sepatutnya berlaku dan beri peluang sepakan percuma kepada Vietnam.

Baca juga:
Piala AFF Suzuki 2016 : Langkah kanan Harimau Malaysia!
Piala AFF Suzuki 2016 : Malam ini, sejarah berulang kembali....

Paling kecewa bila gol kemenangan Vietnam oleh Nguyen Trong Hoang pada minit ke 80 itu faktor penyumbangnya ialah pasukan pertahanan Malaysia yang terkial-kial nak buat clearance keluarkan bola dari kawasan sendiri. Hampir 4 hingga 5 kali sepak pun bola masih berlegar-legar di kawasan Malaysia. Ada betul juga kata pengulas. Pemain Malaysia ramai di kawasan tersebut tapi ramai yang jadi ballwatcher saja.

Bertambah-tambah kecewa bila lepas saja Vietnam mendahului dengan satu gol, bertambah banyak pula kekasaran yang dilakukan oleh pemain Malaysia. Makin bertambah pemain Malaysia dapat kad kuning termasuk Amri sendiri sebagai kapten pasukan. Nampak macam dah tertekan dan hilang fokus. Bola disepak tak sampai di kaki kawan sepasukan tapi sampai di kaki lawan.

Malaysia kalah kepada vietnam
Sumber : FB Team Malaysia

Pasukan Malaysia memerlukan kemenangan bila bertemu Myanmar pada hari Sabtu ini untuk mara ke separuh akhir.

Sempatkah (mampukah) Harimau Malaysia mengalahkan Myanmar dan sampaikan mesej protes dengan sikap pejam mata kerajaan Myanmar terhadap penindasan etnik Rohingya?

Atau adakah usul YB Khairy Jamaludin di mesyuarat kabinet esok untuk memanggil pulang pasukan Harimau Malaysia akan diluluskan lebih awal daripada itu?

Sama-sama kita tunggu dan lihat..

0 comments: