Bijak ambil kesempatan!

Tuesday, November 22, 2016 Ana 0 Comments



Bijak ambil kesempatan!


Assalamualaikum & salam sejahtera.....

Ambil kesempatan atas peluang (untuk dapat kebaikan dengan cara yang betul) yang terbuka di depan mata dengan ambil kesempatan ke atas kesusahan orang lain dengan cara menindas adalah 2 perkara yang berbeza ya.



Bijak ambil kesempatan ialah seperti yang dilakukan oleh pelakon,pengacara dan businesswoman, Neelofa. Ambil kesempatan promosi tudung Naelofar Hijab secara tak langsung melalui demam peminat terhadap drama Suri Hati Mr Pilot.

Bijak ambil kesempatan ialah seperti yang dilakukan oleh pelakon dan penyanyi, Ayda Jebat.yang promosikan lagu terbarunya Nakal Nakal Nakal sebagai OST drama Awak Sangat Nakal. Sesebuah lagu, samada lagu itu sedap atau tidak, kalau dah dengar hampir setiap hari pasti akan melekat di hati dan terngiang-ngiang di telinga.

Bijak ambil kesempatan ialah seperti yang dilakukan oleh pelakon Nora Danish yang telah memperkenalkan rekaan tudung terbarunya, Rekaan pelik siap berzip di muka itu pastinya pelakon itu sedia maklum akan menjadi buah mulut mahu pun kritikan netizen. Tapi memang itu lah (buah mulut dan kritikan) yang secara tak langsung jadi promosi percuma untuk tudung pelik itu.

Bijak ambil kesempatan ialah seperti yang dilakukan oleh Uber For Tailor (baca lebih lanjut di sini). Khas untuk mereka yang tak pernah cukup masa untuk buat semua benda, Uber For Tailor sama konsepnya dengan Uber perkhidmatan teksi oleh orang awam itu. Sama seperti Uber kenderaan, anda hanya perlu buat panggilan dan tukang jahit akan datang ke rumah / tempat anda untuk buat ukuran baju. Ambil kesempatan atas masalah mereka yang tak cukup masa hendak ke kedai untuk tempah pakaian.

Bijak ambil kesempatan ialah seperti yang dilakukan oleh sebuah restoran makanan segera yang jadikan pasangan yang sedang popular ketika ini, Neelofa-Fattah untuk melakukan cabaran habiskan burger besar terbaru restoran tersebut dalam hanya 3 gigitan, Rasa-rasanya ramai tak yang terpengaruh ingin cuba cabaran tersebut setelah saksikan pelakon pujaan mereka melakukannya?

Bijak ambil kesempatan perlukan kemahiran. Kemahiran untuk hidu kesempatan / peluang yang datang, kemahiran untuk pantas bertindak sebelum peluang diambil orang lain, kemahiran untuk pastikan kesempatan itu diusahakan sebaik0baiknya hingga berjaya.

Jom kita latih diri untuk bijak ambil kesempatan!



0 comments: