Aiskrim sandwich yang sedap!

Monday, April 03, 2017 Ana 2 Comments



Aiskrim sandwich yang sedap!


Assalamualaikum & salam sejahtera....

Anda dah pernah makan Wall's Ice Cream Sandwich?

Sedap ke tak sedap?

Wall's Ice Cream Sandwich


Bila tengok iklan aiskrim sandwich ini di tv rasa macam cuba. Tapi dalam pada teringin nak cuba itu, rasa ingin tahu juga. Sedap ke aiskrim dilapik dengan biskut? Kalau aiskrim kon yang dah biasa kita makan itu tanpa ragu-ragu lagi wafernya rangup bila dimakan walaupun di dalam nya ada aiskrim yang sejuk. Tapi kalau aiskrim sandwich ini, adakah biskut nya pun lebih kurang rasa macam wafer juga? Atau lebih kepada macam makan aiskrim dengan roti yang selalu dijual penjual aiskrim bermotorsikal?


Baca juga:
Aiskrim tak laku di musim hujan?
8 jenis aiskrim yang sedap!
Mari jual aiskrim!




Hari ini soalan-soalan itu terjawab bila saya dibelanja makan Wall's Ice Cream Sandwich ini oleh seorang kenalan. Katanya beli di laman 11Street dengan harga promosi untuk 32 pek aiskrim sandwich ini. Siap dihantar ke rumah bersama dengan cooler bag lagi.


Wall's Ice Cream Sandwich

Jadi, apa rasanya makan aiskrim dengan biskut?

Wall's Ice Cream Sandwich dengan perasa coklat dan vanilla dilapik dengan biskut lembut ini sedap lah!

Setiap aiskrim sandwich ini ada terlukis komik atau kartun di biskut nya. Setiap satu aiskrim ada cerita tersendiri. Mungkin boleh jadi satu tarikan untuk kanak-kanak yang ingin tahu kartun apa yang ada dalam setiap pekerja sandwich aiskrim ini. Wall's Ice Cream Sandwich ini dikilangkan di Indonesia dan mempunyai sijil halal daripada Majelis Ulama Indonesia, sebuah badan yang diiktiraf oleh JAKIM.


Wall's Ice Cream Sandwich

Wall's Ice Cream Sandwich

Wall's Ice Cream Sandwich

Wall's Ice Cream Sandwich


Wall's Ice Cream Sandwich, aiskrim dengan biskut lembut ini rasa sangat sedap pada gigitan pertama lagi (lupa pula nak ambil gambar yang nampak rupa aiskrimnya). Rasanya lain daripada aiskrim dengan wafer. Ada orang yang komen kata aiskrim ini tak sedap, biskutnya lemau, biskut tebal, biskut manis sangat sampai mengganggu rasa aiskrim, aiskrim tak banyak perisa hanya coklat dan vanilla dan macam-macam komen lagi. Terpulang pada tekak dan citarasa masing-masing sebenarnya kan. Pada saya aiskrim sandwich ini sedang elok saja rasanya dan lepas makan satu rasa nak makan satu lagi!

Belum cuba belum tahu, bila dah cuba, tak cukup dengan satu...😎😎😎


 

2 comments:

  1. Memang terliur la kalau aiskrim ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waktu cuaca panas ni, kalau orang belanja aiskrim apa pun tak akan menolak 😊

      Delete