Aidan, hero yang tak boleh move on...

Tuesday, May 02, 2017 Ana 0 Comments



Aidan, hero yang tak boleh move on...


Assalamualaikum & salam sejahtera....

Aidan dan Nadia.

Ada orang kahwin sebab cinta. Ada yang kahwin sebab harta dan tak kurang juga yang kahwin sebab terpikat dengan paras rupa. Tapi rupa-rupanya ada juga yang kahwin sebab nak terus 'bersama' dengan jantung bekas tunang yang telah meninggal dunia.

Menarik juga drama 'Shh..I Love You' ini. Lari daripada jalan cerita biasa drama-drama adaptasi novel yang lain yang kebanyakannya bertemakan kahwin paksa atau benci tapi akhirnya cinta itu. Tapi drama 'Shh.. I Love You' ini tak dapat juga nak elak daripada plot si hero atau heroin yang jadi rebutan antara watak-watak sampingan yang lain. Drama ini juga turut memaparkan hubungan kekeluargaan yang rapat seperti kemesraan yang ditonjolkan antara adik beradik dalam keluarga Nadia.

drama shh...i love you

Aidan lakonan Gambit Saifullah tampil sebagai seorang hero yang agak 'lembik' pada pandangan saya. Maaf peminat Gambit. Bukanlah berniat mengutuk cuma mungkin itu lah ekspresi yang memang ingin diterjemahkan oleh pelakon @ pengarah (Nizam Zakaria) bagi watak tersebut. Watak Aidan nampak sangat tak boleh move on dan selalu mengelamun terkenang kisah silam dan bagaikan berada dalam dunia yang terasing. Terasing di mana hanya ada Aidan dan bekas tunangnya saja dalam dunia tersebut. Macam mana nak move on kalau selalu tengok ulang tayang rakaman video yang ada gambar bekas tunangnya itu 😛 Tapi yang pasti banyak juga saya baca komen netizen yang sukakan karakter 'sweet' Gambit sebagai Aidan ini.

aidan dalam drama shh...i love you

Elvina Mohamad sebagai Nadia nampak sesuai dengan watak tersebut yang periang dan peramah di sebalik penyakit yang ditanggungnya. Ini pertama kali saya melihat lakonan Elvina dan gandingan beliau bersama Gambit juga nampak menjadi. Adakah Elvina akan menjadi suri hati mr pilot yang seterusnya dan gandingan Gambit-Elvina ini akan menjadi pasangan se 'fenomena' Fattah-Neelofa?

Agak kejam juga Aidan berkahwin dengan Nadia (lakonan Elvina Mohamad) semata-mata kerana Nadia mempunyai jantung bekas tunangnya. Mampu kah perkahwinan Aidan-Nadia berkekalan atau Nadia akan kembali kepada Naifal (lakonan Hafreez Adam) yang 'king control' dan Aidan akan berpaling kepada Sumaira (lakonan Bella Nazari), adik kepada bekas tunangnya itu? Apa akan berlaku bila Nadia mendapat tahu Aidan berkahwin dengannya tapi cinta Aidan hanya untuk si pemilik asal jantung Nadia?

Dapatkan novel karya Farisya Natasha jika tak sabar menunggu kesudahan drama 'Shh..I Love You' ini. Saya tak jumpa pula novel 'Shh..I Love You' ini dalam bacaan online kerana kebanyakannya hanya sehingga bab 14 atau 15 sahaja. Baca buku dengan tonton adaptasi drama lain feeling nya kan!


0 comments: