Apa yang dibimbangkan itu jadi kenyataan....

Thursday, August 18, 2016 Ana 0 Comments



Assalamualaikum & salam sejahtera....



Sedih.

Sejak hujung minggu lepas hingga hari ini, hampir setiap hari saya akan nampak dan baca berita kehilangan adik Noor Amila Edrus yang dikongsikan oleh rakan-rakan di FB. Dan saya baca juga keluhan hati si ibu di FB beliau yang setiap hari berdoa mengharapkan kepulangan si anak yang hilang.

Dan setiap kali saya membaca berita itu, dalam hati akan berkata yang adik ini akan ditemui tak lama ini. Adik ini selamat. Mungkin ada di rumah saudara-mara atau kawan-kawannya. Tak perlu risau, tak perlu bimbang, Adik ini selamat. Esok lusa pasti akan terbaca pula berita gembira di FB mengatakan adik ini telah ditemui.

Ya, itu lah kata-kata yang terlintas dalam hati. Tapi pada masa yang sama jauh di sudut hati sebenarnya ada rasa bimbang, Ada rasa risau. Bimbang dan risau jika berita yang menyedihkan pula yang akan saya baca di FB nanti.

Dan hari ini, apa yang dibimbangkan itu jadi kenyataan. Apa yang dibimbangkan itu berlaku juga. Klik di sini dan di sini untuk baca lebih lanjut laporannya di Astroawani.com.

"Edrus minta maaf mak, Edrus minta ampun sangat-sangat, nanti kalau sempat Edrus datang tidur dengan mak ya"
"Edrus memang pantang mendengar bunyi azan. Dia akan terus ke surau atau masjid untuk menunaikan solat secara berjemaah"

:(


Tak tahu nak gambarkan bagaimana perasaan ahli keluarganya ketika ini, lebih-lebih lagi si ibu, Lebih menyedihkan bila suspek yang ditangkap dikatakan mempunyai pertalian keluarga dengan mangsa.

Entah apa lah dosa adik ini sehingga diperlakukan sedemikian rupa. Walau apa sekali pun dan walau betapa besar sekali pun kesalahan yang dilakukannya, hanya manusia yang tiada hati perut yang sanggup melakukan perbuatan yang kejam terhadap adik ini. Manusia yang telah tiada rasa dan telah mati hatinya.

Semoga pelaku kejam ini akan menerima balasan yang setimpal. Al-Fatihah buat adik Noor Amila Edrus Norsham....


0 comments: