Meh, Sandar Pada Aku!

Sunday, March 19, 2017 Ana 0 Comments



Meh, Sandar Pada Aku!


Assalamualaikum & salam sejahtera....

Syed Nadzhan yang sentiasa berkerut keningnya dan stressed memanjang. Afnan Tasneem yang comel tapi kadangkala kuat berangan dan terlebih ber'drama'. Sharifah Aleesya yang tersangatlah over dan obses dengan Syed Nazhan yang dianggap sebagai 'penyelamatnya' dalam satu insiden di zaman kanak-kanak.

Tiga watak utama lakonan Aliff Aziz, Mira Filzah dan Jaja Illiyes dalam drama 'Meh, Sandar Pada Aku' yang kini bersiaran di tv3. Drama adaptasi novel dengan tajuk yang sama ini adalah karya penulis Aifa Batrisya dan ini adalah novel kedua beliau yang diadaptasi kepada drama selepas 'Duda Terlajak Laris'.



meh sandar pada aku


Jalan cerita yang ringan dan santai dan seperti juga drama yang lain pasti akan ada cerita berebut cinta dan dengki mendengki. Yang saya pertama kali lihat dalam drama ini berbanding adaptasi yang lain ialah kelainan dari segi karier watak utama sebagai research engineer dan latar belakang atau lokasi penggambaran yang diadakan di makmal (atau kalau ada pun, mungkin saya yang tak pernah tonton). Tapi tak banyak juga babak yang dilakonkan di makmal.


drama meh sandar pada aku

drama meh sandar pada aku

Drama 'Meh, Sandar Pada Aku' juga jadi kegemaran anak-anak saudara saya. Bukan suka menonton drama nya tapi suka tengok bahagian lagu di permulaan drama yang ala-ala permainan video 'Super Mario Bros' itu.

drama meh sandar pada aku

drama meh sandar pada aku

drama meh sandar pada aku


Kalau anda nak tonton drama yang ringan dan tak serabut kepala di hujung minggu, tontonlah 'Meh, Sandar Pada Aku' !


Tajuk Lagu : Sandar Padaku 
Penyanyi : Aliff Aziz feat Mira Filzah  
Komposer : Panji  Penulis Lirik : Marr Mohamad 

Kata orang semua wanita sama saja 
Tapi tidak dengan mu 
Pernah merasa jauh untuk bersama kamu 
Hanya dalam khayal ku 

Namun kau selalu hadir dan mengganggu 
Hati ku setiap waktu 

Walau semua kata lelaki sama saja 
Tapi tidak dengan ku 
Mesti sempat benci enggan untuk bertemu 
Mungkin dalam angan ku 

Namun ku selalu hadir dan mengganggu 
Hati mu setiap waktu 

Kamu, kamu, kamu saja 
Jadikan ku sandaran cinta 
Saat hati resah, resah, resah 
Bersandarlah di bahu ku 

Dulu benci tapi selalu merindu 
Ku damba kita bahagia 
Agar masanya tiada mampu bertahan 
Bersandarlah di bahu ku



0 comments: