mari kita pikir pikir kan...

Wednesday, May 02, 2012 Ana 0 Comments

assalamualaikum & selamat sejahtera...


Semalam cuti hari pekerja...sambil rilek2 kat umah..tengah tukar2 siaran tv...tertengok rancangan entertainment , Mania di Astro Ria...ulangan rasanya, kalo tak silap live nye setiap hari Sabtu kan...saya pun x pernah menonton rancangan ini... Masa tertengok tu, half way Stacy Akademi Fantasia 5 tengah nyanyi lagu dangdut...abis perform Pak Nil pun minta M.Nasir dan Dhani komen...lebih kurang camni la ayatnye..saya pun x ingat ayat sebenarnya...


M.Nasir : masa Stacy perform dada saya berdegup kencang....tapi berdegup yg baik la....sambil tu bibir saya mengucapkan Astaghfirullah...


(penonton ketawa)


Pak Nil : bagaimana pula dgn Dhani?


Dhani : Sebetulnya saya x pernah mendengar tau ini lagu Inul...saya selalu mendengar penyanyi lain yg menyanyikan lagu ini...tapi berlainan dgn M.Nasir tadi mengucapkan Astaghfirullah..saya pula mengucapkan Alhamdulillah.....


(penonton ketawa lagi)


--- saya terus menukar ke siaran lain, x sanggup lagi mendengar komen2 yang sebegitu.... ----




Astaghfirullah...apa nak jadi...ucapan istighfar dan tahmid dipermainkan begitu rupa...menonton seorang wanita menyanyi dangdut sambil bergelek2 diucapkan Alhamdulillah??




mari kita pikir pikirkan bersama....



0 comments: