"La yukallifullahu nafsan illa wus'aha"

Tuesday, May 22, 2012 Ana 0 Comments

assalamualaikum & selamat sejahtera....


fatigue...bored...lost interest...quiting...saya rasa macam dah tak mampu nak teruskan keje di sini....satu demi satu production problem...semua saya kena settlekan sendiri...takde siapa yang saya bole berkongsi keje...takde siapa pun yang nak kongsi keje dengan saya...siapa nak kan...semua orang ada keje masing-masing.....yang saya tahu, problem saya ni insyAllah tak berlaku kalau boss saya bijak untuk assign resources....apa yang saya nampak, boss macam anggap keje saya ni mudah, tak perlu nak ada ramai oarang untuk support sistem ni...membazir tenaga keje je...saya sorang cukup...saya bole solve atau todak bole solve problem, itu lain cerita...yang dia tau, problem kena pastikan solved, projek pastikan siap...support pastikan ada...


saya rasa dah tak sanggup....rasa nak menangis dah ni....


10 tahun keje di sini, akhirnya saya memilih untuk berhenti....baru memilih...belum konfem berhenti lagi...saya masih mencari-cari punca rezeki yang lain untuk menyara kehidupan...Ya Allah, tunjukkan la aku jalannya....kalau terus bekerja di sini lebih baik untuk agama, keluarga, dunia dan akhiratku...maka Kau mudahkan la segala urusanku....tapi jika terus bekerja di sini tidak baik untuk agama, keluarga, dunia dan akhiratku...bantu la aku Ya Allah dalam usaha ku untuk mencari punca rezeki yang lain....sesungguhnya Engkau lah yang Maha Berkuasa atas segala sesuatu...




"La yukallifullahu nafsan illa wus'aha"

                                                      Al-baqarah ayat 286
                            
"Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya"