bilakah akan tiba masanya untuk saya antar surat resign...

Tuesday, May 29, 2012 Ana 0 Comments

assalamualaikum & selamat sejahtera...




" Resignation is the formal act of giving up or quitting one's office or position"


2 orang kawan se opis saya dah antar surat meletakkan jawatan minggu lepas....seronoknya kalo saya yang berada di tempat mereka...belum ada rezeki.....cuba lagi....


saya dah niat...kalo dapat keje di tempat lain...saya akan belanja kawan-kawan makan hari Khamis...kemudian esoknye Jumaat saya akan hantar surat resign tu.....InsyAllah.....moga dipermudahkan....



masa kawan saya dipanggil oleh boss besar , dia ditanya mengapa masih nak letak jawatan sedangkan tahu yang unit tu tak cukup orang nak buat kerja...pada saya itu sepatutnya dikendalikan oleh boss besar dengan baik...dia patut tahu yang takde apa yang kekal kat dunia ni...termasuk la staff nye....mungkin staff tu tak resign, tapi kemungkinan masih hidup pada esok hari , hanya Allah yang tahu...dia tak sepatutnya mengharap dan membebankan staff yang seorang tu seratus peratus...perah abis-abisan keringat yang ada....lama kelamaan siapa pun tak akan tahan dengan bebanan....akhir kata....resign la jawabnya.....