Usaha mencari Muhammad Haziq berakhir sudah...

Thursday, March 21, 2019 Ana 0 Comments


Usaha mencari Muhammad Haziq berakhir sudah...


Assalamualaikum & salam sejahtera....

Baru petang semalam saya bersembang dengan emak mengenai mangsa serangan di 2 buah masjid di Christchurch baru-baru ini.

"Ke mana agaknya ye mak, Haziq yang hilang masa masjid kat New Zealand kena serang tu? Sampai sekarang tak jumpa lagi"

"Ada tu. Tak lama lagi jumpa la tu. Mungkin dia takut sangat, tengah menyorok kat mana-mana. Nanti jumpa la tu"

"Harap macam tu la mak. Mangsa yang meninggal dah mula kebumikan hari ni. Harapnya senarai semua mangsa yang meninggal dah dapat kenalpasti"

Jauh di sudut hati ada terselit rasa "janganlah nama Haziq di antara yang tertulis di senarai itu"

Jauh di sudut hati terselit harapan tinggi agar Haziq segera ditemui. Segera ditemui supaya rasa ketidaktentuan dan keresahan di hati semua orang yang tertunggu-tunggu akan terjawab akhirnya.

Namun takdir Tuhan mengatasi segala-galanya.

Inna lillahi wainna ilaihi ro'jiun...

Allahhummaghfirlahu warhamhu wa'afihi wa'fuanhu..

Al-Fatihah buat adik Muhammad Haziq Mohd Tarmizi, 17 tahun, mangsa serangan bersenjata di Masjid Al Noor, Christchurch New Zealand pada 15 Mac yang lalu. Semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman.

Takziah buat ahli keluarga Allahyarham. 😢

Muhammad haziq mohd tarmizi
Sumber : AstroAwani.com



Semoga disegerakan kesembuhan juga buat ayah Allahyarham iaitu Mohd Tarmizi Shuib dan  2 lagi warga Malaysia, Muhammad Nazril Hisham Omar dan Rahimi Ahmad.


“Janganlah kamu mengira bahwa orang-orang yang gugur di jalan Allah itu mati; bahkan mereka itu hidup disisi Tuhannya dengan mendapat rezki. Mereka dalam keadaan gembira disebabkan karunia Allah yang diberikan-Nya kepada mereka, dan mereka bergirang hati terhadap orang-orang yang masih tinggal di belakang yang belum menyusul mereka , bahwa tidak ada kekhawatiran terhadap mereka dan tidak (pula) mereka bersedih hati.” (Qs. Ali Imran: 169-171)




0 comments: