Sedapnya churros Mr Churros!

Wednesday, July 05, 2023 Ana 0 Comments

SEDAPNYA CHURROS MR CHURROS!


Assalamualaikum & salam sejahtera...

Petang tadi saya cuba churros dari Mr Churros. Sedap juga rasanya. Macam tag line nya. Rangup di luar, lembut di dalam.


Churros


Mr Churros

Saya pertama kali makan churros ketika bercuti di Perth tahun 2015 yang lalu. Lama sangat dah. Nama kedai tu San Churro Chocolateria di Northbridge kalau tak silap. Memang masa tu bila nampak churros terus teringat kan cakoi.

San Churro Northbridge

San Churro Chocolateria


Orang kata senang saja nak buat churros ni. Hanya perlu ada air, susu, butter, gula, garam, tepung gandum, esen vanilla dan telur dah boleh buat sendiri churros ni. Tapi bagi saya lagi senang kalau saya beli je churros di kedai hehehe 😅. Lepas first time rasa churros di Perth terus bila balik Malaysia cuba juga cari churros yang sedap tapi tak tahu kenapa kebanyakan churros yang saya cuba tak berapa berkenan di hati. Bila makan tepungnya rasa cepat muak. Jadi masa saya beli churros dari Mr Churros ni, saya pun jangka kan rasa muak yang sama. Sekali, jangkaan saya meleset teruk. Sedap rupanya Mr Churros ni! 

Satu set churros (satu set ada 8 churros) beserta satu pilihan dipping berharga RM7. Antara pilihan dipping yang ada ialah Milk Chocolate, Dark Chocolate dan Caramel. Anda juga boleh pilih sama ada diletakkan sedikit taburan gula+ cinnamon pada churros atau tidak. Kalau nak extra dipping, boleh dapatkan dengan harga RM2 setiap satu.

Mr Churros dipping

Mr Churros


Mr Churros ni ada banyak cawangan rupanya. Antaranya di Bandar Sri Putra, Bangi (Seksyen 3,7 &9), Bazar Uniten, Putrajaya, Alor Gajah Kuala Lipis, Setiawangsa, Bandar Baru Uda, Bandar Baru Nilai, Bertam, Datuk Keramat, Bandar Sri Permaisuri, Sri Gombak, Sri Rampai, Setia Alam, Cyberjaya, Danau Kota Dan beberapa lagi cawangan yang anda boleh check di laman web rasminya https://mrchurros.com.my/. Saya beli petang tadi di Setiawangsa. Mudah saja nak cari sebab booth nya di luar Aeon Mall Setiawangsa, sebelum atau selepas sampai (bergantung anda datang dari arah mana) di laluan masuk ke tempat letak kereta Aeon Mall. Boleh juga pesan dari Foodpanda atau Grab tapi faham-faham sajalah boleh tahan juga jauh beza harganya dengan beli sendiri terus di kedai. Masa saya beli petang tadi, tak putus-putus orang datang membeli walaupun ketika itu hujan lebat. Ramai juga peminat Mr Churros ni rupa-rupanya.

Rasa churros daripada Mr Churros memang seperti apa yang di tagline kan. Rangup di luar lembut di dalam. Makan Mr Churros ketika churros masih panas dan cicah dengan milk chocolate atau dark chocolate ketika cuaca hujan petang tadi memang nikmat sungguh rasanya. Walaupun dah sejuk, churros Mr Churros ini tak lembik dan masih sedap lagi dimakan. Tapi kan, sebenarnya tanpa sebarang dipping pun Mr Churros ni sedap dimakan begitu saja!

Sekarang ni pun dah ada macam-macam jenis churros. Churros ada filling lah, churros dengan aiskrim lah dan banyak lagi. Jadi jika anda suka makan cakoi untuk minum petang, apa kata cuba pula bertukar selera kepada churros. Churros daripada Mr Churros, sekali cuba pasti nak lagi!


0 comments: