Andai Itu Takdirnya - Sampai bila nak bertahan?

Wednesday, May 17, 2023 Ana 0 Comments

ANDAI ITU TAKDIRNYA - SAMPAI BILA NAK BERTAHAN?


Assalamualaikum & salam sejahtera...

Andai Itu Takdirnya. 

Slot Megadrama di saluran Astro Ria. Perlukan jantung dan hati yang kuat untuk tonton drama ni. Kalau tidak, boleh sakit jantung, sakit hati, naik darah tinggi, geram, menyampah, meluat dan yang sewaktu dengannya 😡

Andai Itu Takdirnya


Kadang-kadang tu rasa macam tak logik pun ada juga dengan drama 'Andai Itu Takdirnya' ini. Macam mana lah perempuan macam Aleya tu boleh tahan dengan perangai baran, tak matang, suka naik tangan, kuat cemburu tak bertempat, tak pernah fikir panjang si Aizril tu? Wujud ke perempuan macam ni? Wujud ke?? Haish, geram betul!

Andai Itu Takdirnya


Tapi kan, bila fikir balik, memang wujud pun perempuan macam tu. Kawan saya sendiri. Kahwin dengan lelaki cinta hati nya. Sebelum kahwin pun dah nampak ciri-ciri kuat cemburu. 

Kawan saya keluar lambat sikit dari ofis, mulalah suaminya call bertalu-talu.

Kawan saya lambat jawab call, mula lah tanya soalan bertubi-tubi. Kenapa lambat jawab call? Tengah buat apa? Dengan siapa sekarang ni?

Menambah teruk kan keadaan ialah si suami tu kaki judi. Kerja tak menentu tapi berjudi tak pernah berhenti. Kawan saya lah yang menjadi mangsa 'diperah' duitnya. Sampai tak cukup duit nak beli keperluan anak-anak. Anak bukan seorang ya, tapi lima orang. 

Kami kawan-kawan se ofis pun 'terlibat' jadi tempat meminjam duit kawan saya ni. Pinjam kat kawan ni RM100, pinjam kat kawan tu RM200, lama-lama bila dikumpul dah beribu ringgit juga dipinjam daripada kawan se ofis.

Yang paling menyakitkan hati ialah si suami kawan ni turut senang naik tangan. Ringan je tangan dia nak menumbuk kawan saya dan menampar anak-anak 😡

Dengan semua perangai si suami ni, apa yang kawan saya ni buat? Report polis? Mengadu kat mak ayah? Pindah rumah?

Tak.

Dia tetap setia di samping 'suami tercinta'...

Sungguh saya tak faham. Susah nak diterima akal macam mana kawan saya ni boleh bertahan. 

Mungkinkah satu spesis dengan Aleya dalam 'Andai Itu Takdirnya'?

Sampai bila nak bertahan?

Sampai mati?

🙄

0 comments: