Drama '7 Hari Mencintaiku 2' : Watak Sofi paling best!

Saturday, July 18, 2020 Ana 0 Comments



Drama '7 Hari Mencintaiku 2' : Watak Sofi paling best!


Assalamualaikum & salam sejahtera...


7 Hari Mencintaiku 2


"Sebagai seorang peguam, kau kena terima fakta dan fikir secara rasional"

Itu lah Sofi.

Watak paling saya suka dalam drama '7 Hari Mencintaiku 2'

Sejujurnya saya tak tonton drama ini setiap malam di TV3. Kadang-kadang saja ter tonton. Dan sebenarnya saya pun tak berapa ingat drama '7 Hari Mencintaiku' yang disiarkan lebih kurang sekitar penghujung 2016 yang lalu. Dah lebih 3 tahun berlalu. Jadi apabila tonton '7 Hari Mencintaiku 2' saya jadi agak blur sikit.

"Kenapa Mak Mia tu jahat sangat?"

"Kenapa Mak Mia dan ayah Sofi perangai camtu?"

"Macam mana Mak Mia dengan Syakila tu boleh geng?"

"Mia tu kan peguam tapi kenapa tak macam peguam pun. Semua benda pun senang percaya tanpa bukti?"

Macam ni la jadi nya bila tak follow dan tonton setiap kali siaran 😅

Tapi watak Sofi memang best daripada dulu hingga kini. Berbanding watak yang lain seperti Mak Leha yang sama 'naik' perangainya dengan Mia, Khuzairi yang terlampau lembut dengan Mia, Syakila yang 24 jam fikir rancangan jahat nak menghasut Mia mahupun Mak Mia (Yati) yang entah apa-apa perangainya nak merosakkan rumahtangga anak sendiri.

Sofi saja lah 'harapan' untuk membuka biji mata mata hati Mia untuk berfikir secara rasional (itu pun susah juga nak masuk kata-kata Sofi dalam kepala si Mia ni).

Tapi kan, drama '7 Hari Mencintaiku 2' ni memang stress menontonnya (bagi saya lah). Kebanyakan masa adalah adegan yang sindir menyindir, bergaduh dan hasut menghasut. Tapi adegan-adegan itu jugalah yang buat penonton geram dan terus melekat depan tv!

Baca juga:
Apa yang berlaku selepas 7 Hari Mencintaiku?
Dah boleh agak dah cincin itu tak ada dalam bekas!



Selain plot cerita yang 'menggeramkan' dan menaikkan darah penonton, runut bunyi atau lagu Datuk Seri Siti Nurhaliza turut menjadi bahan tarikan penonton. Lagu ala-ala lagu 'Wajah Kekasih' yang popular suatu ketika dulu.

Apakah kesudahan drama '7 Hari Mencintaiku 2' sama seperti '7 Hari Mencintaiku' yang berakhir dengan kebahagiaan buat Mia dan Khuzairi? Sama-sama lah kita 'tabahkan hati dan kawal emosi'  untuk terus menonton kesudahan drama 33 episod ini! 😊


Lagu : Aku Bidadari Syurgamu
Penyanyi : Dato' Sri Siti Nurhaliza
Komposer : Ippo Hafiz
Penulis lirik : Siti Rosmizah


Takdir kita telah bersatu
Kerna keangkuhan kupinggir kasihmu

Kini baruku sedari

Abadinya cinta

Hingga akhir nafasku
Walau kau kusayangi
Ku turut kata kau yang terluka

Maafku tak sempurna

Kiranya dikau tak bahagia
Chorus
Tuhan jiwa aku merawan
Perasaan saatku kehilangan

Oh! Biarlah aku

Pendam tangis di hati
Seandainya aku yang pergi dulu
Sampai mati kukan mencintai kamu

Kerna akulah bidadari syurgamu


 

0 comments: