Jom buat biskut raya!

Friday, June 26, 2015 Ana 0 Comments

Assalamualaikum & salam sejahtera..

Hari ni dah masuk hari ke-9 Ramadhan. Sekejap saja masa berlalu kan?

Alang-alang dah tak bekerja pejabat ni, saya teringin pula nak buat biskut raya sendiri. Sebut pasal biskut raya terus teringat kat biskut choc chip Famous Amos yang saya ikut resepinya di sini:

http://www.ctdelima.net/2012/02/biskut-chocolate-chip-famous-amos.html?m=1

Gambar kredit dari www.ctdelima.net

Memang sedapppp biskut ni! Adik saya sampai mengadap depan balang biskut makan sampai habis!

Anda boleh lah mencuba resepi ini, mana lah tahu jiran-jiran atau saudara-mara atau sahabat handai yang datang beraya ke rumah anda terpikat dengan biskut air tangan anda ini. Tiba-tiba anda tidak henti-henti pula dihujani dengan tempahan biskut chocolate chip, dapat juga dijadikan pendapatan sampingan kan!

Hahaha apa-apa pun sebelum mengarut berangan lebih jauh, mulakan langkah dengan mencuba resepi ini (pesanan untuk diri sendiri!)

Selain biskut raya, saya juga teringin nak mencuba buat kek cheese. Saya dah ada satu resepi yang sedap (InsyaAllah saya kongsikan di entry akan datang) . Bagi yang inginkan langkah-langkah lengkap membuat kek cheese, boleh juga ikuti panduan dalam video 'Panduan Membuat Kek Cheese' seperti di bawah.

Selamat Mencuba☺






0 comments: