Selepas berhenti kerja, mampu kah saya bertahan?

Sunday, August 23, 2015 Ana 0 Comments

Assalamualaikum & salam sejahtera...

Wah...dah 2 bulan lebih tak meng update blog! Apa dah jadi ni! Apa nak jadi ni!

Jangan disalahkan sibuk puasa , sibuk raya dan sebagainya ya, salahkan kemalasan yang melanda diri untuk ke sekian kali nya!

Kemaafan dipohon jika ada yg mem follow blog ini (sah sah takde yang follow kan!!). Saya memang agak tidak terurus kebelakangan ini.

Selepas berhenti kerja hari tu, macam-macam projek ada dalam kepala, itu nak buat, ini nak buat, tapi Alhamdulillah setakat ni ada la satu projek yang sedang berjalan. Baru merangkak sebenarnya, belum berjalan lagi, sebab belum ada keuntungan heheh...baru lepas fasa menghabiskan duit untuk persiapan projek dan sekarang tengah mencari-cari prospek sasaran (ayat macam bagus je!)

Cabaran juga lepas berhenti kerja ni. Yang saya paling perasan sekali, saya dah berubah jadi orang yang kedekut! Ye ke kedekut? Bukan kedekut, mungkin lebih berhemah dalam berbelanja. Setiap kali nak keluarkan duit dari purse memang terbayang duit dalam akaun yang semakin berkurang. Budget talian hayat saya InsyaAllah boleh bertahan untuk 10 bulan lagi. Besar menggunung harapan untuk projek yang baru nak bermula ni dapat dijayakan dengan jayanya sebelum talian hayat saya tu putus. Ngeri nya membayangkan baki duit yang terpampang kat skrin ATM tu lepas 10 bulan nanti!

Apa-apa pun Allah sebaik-baik perancang, kita hanya mampu berusaha kan:

"Wa Makaru Wa Makara Allah Wa'llahu Khairul Makereen"
(Surah Ali 'Imran (3):54).

"They planned and Allah planned and Allah is the best of planners.
" Kita merancang, dan ALLAH juga merancang, dan Allah lah sebaik-baik perancang."



Sampai sini saja cerita untuk hari ini, InsyaAllah jumpa lagi di entry akan datang...:)





0 comments: