Saya dah berhenti kerja..what's next?

Friday, June 26, 2015 Ana 0 Comments

Assalamualaikum & salam sejahtera...

Salam Ramadhan. Ramadhan Kareem. Selamat Berpuasa.

Maaf lama tidak mengupdate blog. Saya tengah menyesuaikan diri dengan suasana baru. Suasana baru?

Misi saya telah separuh lengkap. Last day saya sebagai pekerja bank ialah pada 17 Jun 2015. Saya sekarang secara rasminya tidak bekerja. Duduk berehat di rumah ☺

Nikmat nya berbeza bila berpuasa di rumah. Ketika masih bekerja dulu memang terkejar-kejar ke bazar Ramadhan selepas tamat waktu pejabat. Kini, jam 3.30 petang dah meronda-ronda di bazar Ramadhan!!

Nikmat yang paling besar tentunya dapat lebih masa untuk beribadah. Tak perlu lagi mencuri masa. Kena beringat-ingat juga supaya tak leka dengan lebihan masa, nanti jadi sebaliknya pula, tak tau nak buat apa dengan masa yang ada!

Saya masih mencari-cari kerja sambilan yang sesuai dibuat dari rumah. Iya lah, kena juga fikirkan punca rezeki untuk menyara hidup yang akan datang ni kan.

Apa-apa pun, kita puasa dan raya dulu!!


 

0 comments: