Emergency Leave hari ni...

Friday, March 13, 2015 Ana 0 Comments

Assalamualaikum & salam sejahtera..


Hari ni terpaksa ambil emergency leave...sebab apa?

Cermin pintu kereta rosak, tak boleh tutup!

Macam-macam hal pula kereta ni sejak kebelakangan ni. Mula dari hari Sabtu lepas lagi, brek kereta berbunyi 'screechhhhh' bila ditekan. Lepas tu kadang-kadang bunyi macam bunyi angin. Lepas tu bukan nya setiap kali, ikut suka hati bila nak berbunyi.

Cermin pintu kereta tu memang sejak ada problem dah risau dah takut tak boleh tutup bila dah buka. Setiap kali lalu tol tak buka tingkap, buka pintu bila nak bayar. Kadang-kadang cuba juga buka separuh je tingkap tu, ok, takde problem. Kadang-kadang buka habis pun ok lagi.

Pagi ni tingkap tu buat hal. Bila start enjin tiba-tiba tingkap terbuka sendiri. Lepas tu saya pun cuba tutup. Cermin tertutup terus. Saya buka balik, sebab nak lambai mak. Cermin terbuka habis. Lepas siap lambai mak, saya pun cuba tutup cermin tingkap.

Tak boleh.

Cermin tak boleh tutup.

Puas saya tekan-tekan suis cermin tingkap tu, tetap cermin tak mahu naik.

Alamak, macam mana ni???

Nak teruskan juga pergi kerja, kalau on the way nanti hujan macam mana??

Kalau tak hujan pun, nanti kat tempat letak kereta takkan nak tinggal kereta macam tu je? Dengan cermin tingkap terbuka??

Jadi, takde pilihan nampaknya. Terpaksa la saya ambil emergency leave hari ni. Kalau ambil half day takut tak sempat siap.

Mahal ke kalau nak ganti suis tingkap kereta ni? Memang dah masanya pun suis tu rosak, dah 12 tahun usia kereta kelisa saya yang comel dan banyak berjasa tu..

Kalau anda pernah alami masalah yang sama, sudi-sudilah kongsi-kongsi kan berapa kos nak ganti suis tingkap ni ye!

0 comments: