Siapa nak kaya??

Wednesday, February 18, 2015 Ana 0 Comments

Assalamualaikum & salam sejahtera...

Anda nak kaya? Nak ada simpanan 2.5 juta setelah anda pencen nanti?

Apa punya soalan la ni kan..? Siapa yg tak nak kaya? Semuaaaaa org nak kaya!



Saya baru je dikunjungi ejen unit trust saya untuk menambah bilangan unit amanah...biasa le..saya menambah pun mengharapkan duit epf....masa sembang2 dgn ejen tu dia sempat la bagi sepatah dua nasihat kewangan nih...ejen tu pada saya seorang yg berjaya tau...bijak urus kewangan (kalo bandingkan dgn saya la...kalo dgn org lain, ada yg lagi hebat)...

Ejen tu asalnya vendor IT kat ofis saya ni...itu pun freelance...kontrak sekejap2 je...dia lebih seronok buat keje as ejen unit trust...selain tu ada gak buat part time photographer...rumah dah ada 3 bijik...2 disewakan kat orang..loan rumah semua dah settle..loan kereta pun dah abis bayar...dalam setahun ada la 2-3 kali dia melancong overseas...credit card takde...beli semua guna cash...katanya misi nak ada 3 juta atau lebih once dah bersara...bila saya tanyakan sekarang dah byk ke simpanan? Mesti dah sampai 1 juta kan? Selamba je dia jawab blum sejuta lg...skrg baru 1/3..wah dah 300k tu...hebat-hebat....kaya-kaya....

"Cuba awak fikirkan harga nasi lemak 20 tahun yg lepas, 50 sen boleh dapat sebungkus kan? Kalo skrg? Skrg harga sebungkus dah 2 @ 3 kali ganda...awak bayangkan lah harga nasi lemak 20 thn yg akan datang"

Analogi nasi lemak yg diterangkan ejen tu membuatkan saya berfikir panjang.....rasanya jual nasi lemak jika kena caranya pun bole buat seseorang itu jadi kaya....hendak atau tak nak je...di mana ada kemahuan di situ ada jalan kan....setakat niat nak kaya tapi takde usaha...memang hampeh le...blum terlewat lagi nak mulakan langkah agresif mengumpul kekayaan nih (nak kaya camana nye kalo sumber pendapatan dari makan gaji je )...kena usaha dan usaha lagi dan lagi untuk cari jalan tambah sumber rezeki....byk je caranya...online bisnes...pelaburan emas...main saham..unit trust...jualbeli hartanah....dan macam2 lagi....(setakat tulis idea kat sini buatnya tidak 😁)

Bila saya hadiri seminar percuma Dr Azizan Osman Kuasai Potensi Diri kat Wisma Mca 25 Jan yg lepas...memang berkobar-kobar la nak kaya...lebih2 lagi bila Dr cakap dia baru je beli 54 buah rumah (ternganga kejap bila dengar Dr cakap camtu). Saya sebiji rumah pun tak abis2 bayar lagi nih...tapi memang byk la yg dikongsikan Dr dalam seminar tu...nak tau lebih lagi kena hadiri kursus Intensif Magnet Kejayaan & Kekayaan...saya dah miss yg baru dibuat 5-8 Feb lepas....ye la time tu kat Australia lagi....

Saya pun tengah menyusun langkah ni....nak cari sumber rezeki lain untuk capai matlamat berhenti keje makan gaji....nak kaya tu memanglah impian semua orang tapi masih jauh lagi dari genggaman...takpe.. slow n steady  (steady ke??)..

Yang penting, selain usaha menjemput rezeki dan tawakal...doa pada Yang Maha Kuasa yg paling utama....insyaAllah...rezeki ada di mana-mana....☺
Dalam satu buku menjemput rezeki yg saya baca...mudahnya menjemput rezeki sebenarnya...laksanakan tugas kita sebagai hamba...nescaya akan dipermudahkan segalanya untuk kita...insyaAllah....

Di bawah ini salah satu buku yang boleh dijadikan panduan dalam mencari kekayaan dunia yang diberkati...rezeki yg berkat ni penting tau...kalo rezeki tak berkat memang kita akan selalu rasa tak pernah cukup dgn apa yg ada...masalah bertimpa-timpa...hidup haru biru..byk juga yg dikongsikan dalam buku ini...amalan dan petua menambah rezeki...punca2 rezeki sempit..dan byk tips2 yg lain...dapatkan buku ini dan terokailah sendiri rahsia2 rezeki yg belum anda ketahui.....

Ketahui Amalan Orang Murah Rezeki! Klik Sini!






0 comments: